رپورتاژ آگهی


یکی از راه های رسیدن به صورتی زیبا و دلنشین، داشتن ابروهایی پرپشت و متراکم است. ابروهای پرپشت می تواند به چهره ی افراد جلا و جلوه ی بهتری بدهد.‌ این نکته باعث شده است تا افرادی که ابروهایی کم پشت و بد حالت دارند، بخواهند تراکم آن ها را بیشتر کنند. همچنین اگر ابرو های بدحالتی دارند، بخواهند تغییراتی در فرم و حالت آن ها پدید آورند.

راه های مختلفی برای ایجاد این تغییرات در ابرو ها وجود دارد که برخی از آنها زمان بر است و برخی دیگر نتایج چشمگیری در پی ندارد؛ از این رو یکی از روش هایی که در سال های اخیر برای تغییر ابرو های نازیبا ابداع شده است، کاشت ابرو است. در ادامه می خواهیم به این موضوع بپردازیم که کاشت ابرو چیست و مناسب ترین سن برای انجام آن چه سنی است؟ همچنین به بیان نکات سودمند دیگری خواهیم پرداخت.

پس اگر قصد کاشت ابرو دارید در این مقاله ما را همراهی کنید تا پاسخ مناسبی برای این سوالات داشته باشید.

کاشت ابرو چیست ؟

کاشت ابرو

کاشت ابرو یا (Eyebrow transplantation) نوعی از جراحی زیبایی پزشکی است که در طی آن اقداماتی برای ایجاد پر پشتی و تغییر شکل و ظاهر بهتر ابروها و زیبا تر شدن آن ها انجام می شود. کاشت ابرو با انجام طراحی مناسبی که با صورت فرد سازگار باشد، برای ایجاد شکل و حالت‌دهی بهتر به ابروها کمک می‌کند. ابداع این روش موجب افزایش زیبایی چهره، پرپشت شدن ابروها و ترمیم حالت ابروها می شود. این تکنیک مؤثر افراد بسیاری را به سمت استفاده از این روش کشانده است.

مکانیسم کاشت ابرو چگونه است؟

مکانیسم عمل کاشت ابرو بدین صورت است که پزشک متخصص نواری باریک از بانک موی فرد، که در پشت و پایین سر قرار دارد، برداشته و از فولیکول‌ های موی آن استفاده می کند تا تارهای مو را به ناحیه کم مو ابرو منتقل کند. لازم به ذکر است که به واسطه این برش، بانک مو آسیب می بیند و در پشت سر جای بخیه ایجاد می شود. پس از پایان مراحل جداسازی فولیکول‌ ها، پزشک آن ها را در محلول مغذی تغذیه میکند. سپس با کات زدن ناحیه اهدا فضایی برای کاشت آن ها می سازد و بعد فولیکول‌ های مو در ناحیه کادر ابرو کاشته می شوند. پس از گذشت دو هفته از کاشت ابرو، بخیه ها کشیده می شود و به مرور زمان جای آن کاملا بهبود می یابد.

ابرو ها از چه سنی شروع به ریزش می کنند؟

اینکه وجود ابروهای پرپشت و خوش فرم، زیبایی چهره را چندین برابر می‌کند؛ بر کسی پوشیده نیست. درنتیجه عده ای از افراد برای این که بتوانند ابروهای خوش فرم و پر پشت داشته باشند، به سراغ تکنیک های امروزی مانند کاشت ابرو طبیعی در کلینیک‌های مختلف زیر نظر متخصصان می‌روند. به صورت کلی ریزش ابرو ها در خانم‌ها بعد از سن ۳۰ ‌سالگی آغاز می‌شود و پس از ۴۰ ‌سالگی به اوج خود می‌رسد و کم کم موهای ابرو نازک و تنک می‌شود. در چنین وضعیتی است که بیشتر افراد تمایل دارند تا از متد کاشت ابرو استفاده کنند تا همچنان ابروهای پر پشت، خوش حالت و زیبا‌ داشته باشند.

در نظر گرفتن سن مناسب کاشت ابرو

کاشت ابرو

امروزه با تحول عظیمی در پیشرفت تکنولوژی ها پزشکی پدید آمده است، انجام عمل های جراحی پلاستیک و زیبایی بسیار راحت‌تر از گذشته شده است. با ابداع تکنیک های نوین و مدرن، افراد می‌توانند به‌راحتی به عمل‌های زیبایی بدون درد بپردازند. اما فراموش نکنید که این بدان معنا نیست که هر کس در هر شرایط و سن و سالی بتواند این کارها را انجام دهد. در واقع با ابداع این روش‌ها باعث شده، بسیاری از خانم‌های جوان تمایل داشته باشند تا برای زیباتر شدن روش‌های موجود را امتحان کنند. اما توجه به این نکته ضروریست که تمامی این روش‌ها شامل یک سری شرایط می شوند و افراد می‌توانند با در نظر گرفتن این شرایط از انواع روش های مدنظر خود برای زیبایی استفاده کنند.

سن مناسب برای کاشت ابرو

از نقطه نظر پزشکان بهترین سن کاشت ابرو، زمانی است که دوران بلوغ به پایان رسیده است و وضعیت بدن پایدار شده است. در نتیجه انجام عمل کاشت ابرو برای افراد بعد از سن ۲۵ سالگی امکان پذیر است. زیرا در این سن دوره بلوغ پایان می گیرد و سیستم ایمنی بدن توان کافی برای داشتن واکنش مثبت و روبرو شدن با این‌ اتفاق را دارد‌. بار دیگر بیان می کنیم که اغلب پزشکان معتقدند سن مناسب برای انجام عمل کاشت ابرو پس از پایان ۲۵ سالگی می باشد.

اهمیت انجام کاشت ابرو در کلینیک معتبر

کاشت ابرو

از آن جا که ابرو قاب صورت محسوب می شود و کاشت ابرو پروسه ای ظریف و بسیار حساس است؛ پس لازم است که توسط پزشک متخصص در کلینیک زیبایی معتبر انجام شود. انتخاب کلینیک خوب و معتبر کمک می کند تا فرد زیباجو درگیر حواشی و مشکلات پس از کاشت ابرو نشود. بنابراین کلینیکی را انتخاب کنید که بتوانید به آن ها اعتماد کنید و کاشت ابرو های خود را به آن ها بسپارید.

آیا امکان کاشت ابرو افراد زیر ۲۵ سال وجود دارد؟

هرچند در حالت کلی محدودیتی برای کاشت ابرو در افراد مختلف وجود ندارد. اما پزشکان توصیه بسیاری می‌کنند که این عمل زیبایی تا قبل از ۱۸ سالگی انجام نشود. زیرا در نمونه هایی که قبل از ۱۸ سالگی یا در سنین بین (۲۵_۱۸) سالگی عمل کاشت ابرو صورت پذیرفته، عواقب متعددی برای اشخاص به وجود آمده است. بروز چنین اتفاقاتی باعث شده است، اکثر پزشکان تا قبل از ۲۵ سالگی اقدام به انجام کاشت ابرو نکنند و بیمار را با ریسک عوارض حاصل از کاشت، مواجه ننمایند.

کلام پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با سن مناسب برای انجام عمل کاشت ابرو آشنا کنیم. همچنین دلایل انجام ندادن این عمل قبل از بازه سنی بیان شده را با شما بازگو کنیم و نکات بسیار مهم و ضروری دیگری را با شما خواننده گرامی مطرح کنیم. اگر شما فردی هستید که قصد انجام این کار را دارید، قطعأ نکات بیان شده می تواند اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار شما بگذارد. در نتیجه با خواندن مقاله فوق لازم است به موارد گفته شده عمل کنید و آن ها را مد نظر خود قرار دهید.