آزمایشگاه‌های پزشکی-ژنتیکی، مکانی هستند که نمونه‌گیری‌های مختلف از انسان جهت انجام آزمایشات متعددی انجام می‌شود. سالانه در حدود ۵۰۰ میلیون آزمایش در آزمایشگاه‌های کشور انجام می‌گیرد. متخصصین آزمایشگاهی در زمینه تجزیه و تحلیل نمونه‌های بیولوژیکی متنوع فعالیت می‌کنند. آنها مسئول اجرای آزمایش‌های علمی بر روی نمونه‌ها و گزارش نتایج به پزشکان می‌باشند. در آزمایشگاه‌های ژنتیک تمامی خدمات مرتبط با ژنتیک ارائه می‌گردد و ژنتیک به عنوان یک ابزار حیاتی، برای تحلیل مولکول‌های ژنتیکی انسان‌ها مورد استفاده واقع می‌شود. در اینگونه آزمایشگاه‌ها متخصصین، ژن‌های افراد را مورد تحلیل قرار می‌دهند و احتمال ابتلاء به بیماری‌های ژنتیکی، ویژگی‌های ارثی و سایر موارد دیگر را با دقت بررسی می‌کنند.

در آزمایشگاه‌های پزشکی یا بالینی با استفاده از تجهیزات پیشرفته‌ای نظیر میکروسکوپ، آزمایش‌های پیچیده را بر روی نمونه‌های بیمار انجام می‌شود. داده‌های به دست آمده از این آزمایشات نقش بسیار مهمی در شناسایی و درمان انواع بیماری‌ها از جمله سرطان، بیماری‌های قلبی، دیابت و دیگر شرایط پزشکی ایفاء می‌کند. تخمین زده می‌شود که 60 تا 70 درصد از تصمیمات مرتبط با تشخیص، درمان، بستری شدن در بیمارستان و ترخیص بیمار بر پایه نتایج آزمایشاتی می‌باشد که آزمایشگاه‌های پزشکی ارائه می‌دهند.

بهترین آزمایشگاه با ارائه نتایج دقیق و درست آزمایشگاهی کمک می‌کند که تصمیمات پزشکی به بهترین شکل گرفته شوند و داروها و روش‌های درمانی مناسب با بیمار انتخاب شوند. بهترین آزمایشگاه تهران، علاوه بر ارائه خدمات گسترده آزمایشگاهی مثل مشاوره ژنتیک، انجام آزمایش غربالگری، آزمایش دوران بارداری، آزمایش ژنتیک، آزمایش سرطان، آزمایش خون، آزمایش پاپ اسمیر، آزمایش ادرار و…، با ارائه خدمات آزمایش در منزل و محل کار می‌تواند سبب راحتی افراد و آسان‌تر شدن انجام تست‌ها و چکاپ‌های مختلف شود.

چرا پزشکان نیاز به آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی دارند؟

فواید آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی برای پزشکان چیست؟

در آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی با استفاده از میکروسکوپ و سایر تجهیزات آزمایشگاهی بررسی و تجزیه و تحلیل ژن، خون، مایعات بدن، بافت‌ها و سلول‌ها به صورت دقیق و با دقت بالا صورت می‌پذیرد. از طریق بررسی نمونه‌ها سلول‌ها را شمارش می‌کنند و سلول‌های غیرطبیعی را در خون و مایعات یافت می‌شوند. در ادامه، برخی از فواید و اثرات آزمایشگاه‌های پزشکی-ژنتیکی برای پزشکان بیان می‌شود.

کمک به تشخیص سریع و دقیق بیماری‌ها

از مهمترین تاثیرات و فواید مراکز آزمایشگاهی می‌توان به کمک آنها به تشخیص سریع و درست بیماری‌ها اشاره نمود. آزمایشگاه‌های ژنتیکی-بالینی در خصوص این موضوع نقش بسیار مهمی را ایفاء می‌کنند و پزشکان با استفاده از آنها، نوع بیماری فرد را به سرعت و در کمترین زمان شناسایی می‌کنند و اقدامات درمانی موثر را انجام می‌دهند. این امر در حفظ جان و سلامتی بیماران نیز تاثیرگذار است؛ زیرا تشخیص دقیق و سریع بیماری موجب انتخاب اقدامات درمانی درست و تجویز داروی مناسب از جانب پزشک می‌شود و به این ترتیب درمان فرد به سرعت شروع می‌گردد. بنابراین، نتایج آزمایشات بالینی و ژنتیک می‌توانند به پزشکان در درمان بیماری‌ها و اتخاذ برنامه‌های درمانی موثر کمک نمایند و بسیار تاثیرگذار ظاهر شوند.

آزمایش غربالگری، آزمایش خون، آزمایش پاپ اسمیر، آزمایش سرطان، آزمایش ادرار، آزمایش HPV و…، از جمله آزمایشات مهمی می‌باشند که می‌توانند به پزشکان در تشخیص بیماری‌های مختلف مثل سرطان، بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی و سایر بیماری‌ها کمک کنند و منجر به حفظ سلامت افراد شوند. با انتخاب بهترین آزمایشگاه می‌توان از خدمات مختلف آن، از جمله تست غربالگری جنین، تست سرطان، تست ژنتیک و مشاوره ژنتیک، آزمایش در منزل و محل کار و سایر موارد دیگر، بهره‌مند شد و به دقیق‌ترین صورت از وضعیت سلامت خود آگاه شد. بهترین آزمایشگاه تهران با ارائه خدمات آزمایش در منزل تهران و محل کار تهران سبب سهولت انجام تست‌های مختلف می‌گردد.

کمک به ارائه گزینه‌های درمانی شخصی‌ و موثر

نتایج آزمایشات بالینی و ژنتیکی کمک می‌کنند که پزشکان روش‌های درمانی شخصی‌تر و موثرتری را برای بیماران خود ارائه دهند و این امر سبب افزایش کیفیت درمان و کاهش عوارض جانبی می‌گردد. به این ترتیب می‌توان با استفاده از آزمایشات، داروها و روش‌های درمانی مناسب با هر فرد را انتخاب نمود و به بهبود سلامت آنان کمک کرد. آزمایشات ژنتیکی و پزشکی اطلاعات مهمی را در مورد وضعیت سلامت فرد ارائه می‌دهند که این امر می‌تواند منجر به ارائه گزینه‌های درمانی منحصر به فرد و شخصی‌تر ‌شود. حساسیت‌ها و آلرژی‌های افراد نسبت به داروها نیز از طریق آزمایشات مشخص می‌شوند که با استفاده از آنها، پزشکان می‌توانند اقدامات درمانی درست‌تر و مناسب‌تر را نسبت به افراد انجام دهند و به نوعی شخصی‌سازی کنند. آزمایش ژنتیک و آزمایش خون، از جمله آزمایش‌هایی می‌باشند که در ارائه گزینه‌های درمانی شخصی‌تر موثرند و در انتخاب دارو و روش‌های درمانی مناسب تاثیرگذارند.

جلوگیری و پیشگیری از بیماری‌ها

در پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، آزمایشگاه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار می‌باشند و می‌توانند سبب افزایش موفقیت در درمان و پیشگیری از عوارض جدی بیماری شوند. آزمایشگاه‌ها در پیشگیری از بروز بیماری‌های مزمن و کنترل بیماری‌های موجود نقش دارند. آنها با توجه به اطلاعات دقیقی که ارائه می‌دهند، می‌توانند در برنامه‌های پیشگیری سلامتی نقش مهمی را ایفاء نمایند. اطلاعات به دست آمده از آزمایشات، می‌توانند به شناسایی افرادی که در معرض خطر ابتلاء به بیماری‌های خاصی قرار دارند، کمک کنند و سبب اجرای برنامه‌های پیشگیری مناسب برای حفظ سلامتی آنها گردند. به عنوان مثال، آزمایش‌های تشخیصی سطح قند خون می‌توانند به تشخیص زودهنگام دیابت کمک کرده و از این طریق، می‌توان اقدامات پیشگیری مناسبی را جهت جلوگیری از عوارض جدی مرتبط با دیابت مانند بیماری‌های قلبی و کلیوی انجام داد و کمک موثری را در کاهش خطرات این بیماری نمود. پزشکان با کمک نتایج آزمایشات، مشکلات و کمبودهای افراد را شناسایی می‌کنند و اقدامات مناسبی را در جهت پیشگیری از بیماری انجام می‌نمایند.

با انجام  ازمایشات مختلف مانند آزمایش دوران بارداری، آزمایش غربالگری، آزمایش ادرار، آزمایش خون، آزمایش ژنتیک و سایر تست‌ها و چکاپ‌های دیگر در بهترین آزمایشگاه، می‌توان از مشکلات و کمبودهای بدن خود آگاه شد و از بروز بیماری‌ها پیشگیری کرد. استفاده از خدمات آزمایش در منزل و محل کار کمک می‌کنند که انجام آزمایشات و چکاپ‌های مختلف جهت پیشگیری از بیماری‌‌ها آسان شوند. بهترین آزمایشگاه تهران با ارائه خدمات آزمایش در منزل تهران و محل کار تهران، سبب برخورداری بیشتر افراد از خدمات آزمایشگاهی می‌گردند.

امکان نظارت بر سلامت بیماران و روند درمان آنها

آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی در امر نظارت بر سلامت بیماران و روند درمان آنها بسیار تاثیرگذار و موثر می‌باشند. با استفاده از اطلاعات به دست آمده از آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی، پزشکان می‌توانند وضعیت سلامت بیماران و روند درمان آنها را نظارت و بررسی کنند و در صورت نیاز، اقدامات درمانی موثری را جهت بهبودی و ارتقاء سلامت آنان انجام دهند. انجام تست‌های مختلف جهت نظارت و اطلاع از وضعیت افراد و تاثیرگذاری داروها و روش‌های درمانی بر آنان، برای پزشکان کمک‌کننده می‌باشند. به این ترتیب، پزشکان در صورت مشاهده تاثیرات منفی داروها و روش‌های درمانی بر فرد و بدترشدن وضعیت سلامت فرد، می‌توانند داروها و روش‌های‌ درمانی دیگر را جایگزین نمایند و به بهبود حال بیمار کمک کنند. بهترین آزمایشگاه می‌تواند با ارائه نتایج دقیق آزمایشگاهی، موجب نظارت بهتر بر سلامت بیماران و روند درمان آنها  شود.

انجام تحقیقات پزشکی و کمک به توسعه علم پزشکی

آزمایشگاه‌های پزشکی-ژنتیکی، علاوه بر کمک به تشخیص دقیق و زودهنگام بیماری‌ها و پیشگیری از آنها، این امکان را نیز فراهم می‌کنند که تحقیقات پزشکی در زمینه‌های مختلف انجام شود. این تحقیقات می‌تواند شامل مواردی مانند بررسی اثربخشی درمان‌ها و داروها، کشف روش‌های درمانی و تشخیصی جدید و نوین، بررسی عوامل بیماری‌زا و یا حتی ارزیابی اثرات ژنتیکی در بروز بیماری‌ها باشد. تحقیقات پزشکی نقش بسیار مهمی در پیشرفت علم پزشکی و بهبود مراقبت از بیماران دارند؛ زیرا از یک سو باعث بهبود دانش پزشکان و کادرهای درمان می‌شوند و از سوی دیگر می‌توانند منجر به ارائه روش‌های درمانی موثرتر و کارآمدتر و تشخیص بهتر بیماری‌ها می‌گردند. پزشکان با استفاده از پیشرفت‌های پزشکی که از طریق انجام تحقیقات پزشکی صورت می‌گیرد، خواهند توانست که از روش‌های درمانی و داروها موثری در جهت بهبود وضعیت بیماران استفاده ‌کنند و این امر در حفظ حیات آنها  موثر خواهد بود.

به این ترتیب، آزمایشگاه‌های ژنتیکی-بالینی می‌توانند به پزشکان کمک‌های فراوانی را در راستای حفظ سلامت و درمان بیماران‌ نمایند و منجر به پیشرفت‌های مهم در حوزه درمانی و پزشکی گردند.

جهت بهره‌مند شدن از خدمات آزمایشگاهی مثل تست دوران حاملگی، تست غربالگری، تست ژنتیک، مشاوره ژنتیک، تست پاپ اسمیر، تست خون، تست ادرار، تست DNA، آزمایش در منزل و محل کار و…، باید بهترین آزمایشگاه را انتخاب نمود تا علاوه بر استفاده از خدمات آزمایشگاهی باکیفیت، نتایج آزمایشگاهی قابل اعتماد نیز از وضعیت سلامت خود به دست آورد. بهترین آزمایشگاه تهران، آزمایشگاهی می‌باشد که بتواند انجام چکاپ‌ها و تست‌های مختلف را در قالب خدمات آزمایش در منزل تهران و محل کار تهران فراهم کند تا افراد به آسانی از خدمات آزمایشگاهی بهره‌مند شوند.

آزمایشگاه تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه تهران، از چنین قابلیتی برخوردار می‌باشد. این آزمایشگاه تهران توانسته است که بیش از 11 میلیون آزمایش موفق انجام دهد و با ارائه بیش از 2500 نوع آزمایش مختلف نیازهای مراجعین خود را برآورده نماید. مجموعه تهران لب توانسته است که رضایت 100 درصدی مشتریان خود کسب کند که این امر نشان‌دهنده کیفیت بالا خدمات آزمایشگاهی و عملکرد خوب این آزمایشگاه می‌باشد. با شماره‌گیری ۱۶۵۰ (برای استان تهران) و ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ (برای دیگر استان‌ها) می‌توانید با مجموعه تهران لب ارتباط برقرار کنید و از خدمات مختلف آن، مانند آزمایش غربالگری، آزمایش و مشاوره ژنتیک و آزمایش در خانه تهران و محل کار تهران و… استفاده نمایید.

چرا پزشکان نیاز به آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی دارند؟

برخی از نمونه‌های کاربرد آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی در پزشکی

آزمایشگاه‌های پزشکی-ژنتیکی می‌توانند با انجام آزمایشات مختلف سبب تشخیص درست بیماری‌ها ‌شوند و احتمال ابتلاء به بیماری را پیش‌بینی ‌کنند. برای نمونه، آزمایشگاه‌ها با استفاده از آزمایش ژنتیک می‌توانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ، سندرم داون، بیماری تای ساکس، بیماری کم‌خونی داسی‌ شکل (SCD)، اسپینا بیفیدا، سندرم ترنر، بیماری فون‌ویلبراند، آلبینیسم یا زالی، دیستروفی عضلانی دوشن و برخی موارد دیگر را شناسایی کنند. آزمایش ژنتیک در تعیین خطر ابتلاء به بیماری سرطان نیز بسیار موثر و کاربردی می‌باشد، لذا با کمک آن، آزمایشگاه‌ها می‌توانند احتمال مبتلاء شدن فرد به بیماری سرطان را نیز ارزیابی و ارائه ‌نمایند.

همچنین، آزمایشگاه‌ها با استفاده از آزمایش سرطان سبب تشخیص نوع یا مرحله سرطان و موثر بودن یا نبودن روش درمانی برای سرطان می‌شوند و به برنامه‌ریزی درمان سرطان در آینده کمک فراوانی می‌نمایند. تست سرطان نشان‌دهنده عودت کردن یا نکردن بیماری سرطان بعد از اتمام درمان آن هم می‌باشد و از این لحاظ نیز می‌تواند کمک‌کننده ظاهر شود. براساس نتایج آزمایشات، پزشکان می‌توانند بهترین روش درمانی را برای بیماران مبتلاء به سرطان انتخاب کنند. بنابراین، مراکز آزمایشگاهی سبب اثربخشی و انتخاب روش درمان موثر و درست برای مقابله با بیماری سرطان می‌شوند.

آزمایش غربالگری نیز اختلالات قلبی، بیماری‌های عفونی همانند هپاتیت B، سیفیلیس، HIV، بیماری‌های خونی مثل دیابت و فشار خون بالا و همچنین سندروم‌های ژنتیکی مثل سندروم داون، پاتو و ادواردز را مشخص می‌کند. آزمایشگاه‌ها با استفاده از تست غربالگری وضعیت سلامتی مادر، سلامت و رشد جنین را کنترل می‌نمایند و می‌توانند از ایجاد بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی جلوگیری نمایند. آزمایش‌های قبل از تولد جهت  بررسی و ارزیابی ناهنجاری‌های زمان تولد یا بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی (از قبیل سندرم داون و سندروم ادوارد) دارای اهمیت بالایی می‌باشند. بنابر گفته متخصصین سالانه ۳۰ هزار کودک با اختلالات ژنتیک در ایران به دنیا می‌آید. با انجام تست غربالگری و آزمایش‌های قبل از تولد می‌توان از به دنیا آمدن کودکان دارای اختلال ژنتیکی جلوگیری کرد.

تست HPV و تست پاپ اسمیر هم از جمله آزمایش‌های کاربردی و تاثیرگذار می‌باشند. آزمایشگاه‌ها با انجام آزمایش HPV سبب تشخیص ابتلاء به ویروس پاپیلومای انسانی، زگیل تناسلی و سرطان دهانه رحم می‌گردند. همچین، آنها با استفاده از آزمایش پاپ اسمیر، باعث می‌شوند که سرطان دهانه رحم در همان مراحل اولیه شناسایی و درمان شود و از پیشرفت آن جلوگیری به عمل آید. از آنجایی که آزمایش پاپ اسمیر قادر است که عفونت‌های مقاربتی همانند ویروس پاپیلومای انسانی که عامل اصلی سرطان دهانه رحم است را نیز تشخیص دهد، می‌تواند برای پزشکان کمک فراوانی نماید و سبب پیشگیری از سرطان دهانه رحم شود.

پیش‌بینی خطر و احتمال ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی نیز از نمونه‌های کاربرد آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی در حوزه پزشکی می‌باشد که از طریق آزمایشات مختلف همچون آزمایش قند خون و آزمایش چربی خون، صورت می‌گیرد.

به طور کلی آزمایشگاه‌های پزشکی-بالینی با استفاده از خدمات آزمایشگاهی مختلف خود نظیر آزمایش غربالگری، آزمایش دوران حاملگی، آزمایش سرطان، آزمایش ژنتیک، آزمایش پاپ اسمیر، آزمایش خون، آزمایش HPV و…، می‌توانند سبب تشخیص اختلالات و بیماری‌های ژنتیکی، تعیین احتمال ابتلاء به بیماری سرطان و انتخاب روش درمانی مناسب برای این بیماری،  پیش‌بینی خطر ابتلاء به بیماری‌های عروقی و قلبی و سایر موارد شوند. این موارد تنها نمونه‌هایی کمی از کاربردهای آزمایشگاه‌ها در پزشکی می‌باشند که نشان‌دهنده اهمیت بالای مراکز آزمایشگاهی برای پزشکان و حوزه پزشکی است.

بهترین آزمایشگاه به دلیل داشتن امکانات فراوان و کادر متخصص و همچنین ارائه خدمات گسترده آزمایشگاهی (همچون تست غربالگری، آزمایش در منزل و محل وکار و…)، انتخاب درست‌تری برای انجام آزمایشات مختلف می‌باشد. آزمایشگاه تهران لب (بهترین آزمایشگاه تهران) به دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته و تیم باتجربه و حرفه‌ای و ارائه خدمات آزمایش در منزل تهران و محل کار تهران، بهترین انتخاب می‌باشد. از طریق  شماره‌گیری ۱۶۵۰ (برای استان تهران) و ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ (برای دیگر استان‌ها) می‌توانید با مجموعه تهران لب تماس برقرار نمایید.

آزمایش ژنتیک چیست (از دانشنامه آزاد ویکی پدیا):
«آزمایش ژنتیک شامل تجزیه و تحلیل کروموزوم‌ها، پروتئین‌ها و برخی متابولیت‌های خاص به منظور شناسایی ژنوتیپ‌ها، جهش‌ها، فنوتیپ‌ها یا کاریوتایپ مرتبط با بیماری‌های مختلفی ازجمله سرطان و به منظور اهداف بالینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. تست ژنتیک می‌تواند اطلاعاتی در مورد ژن‌های هر شخص و کروموزوم‌ها در طول زندگی آماده کند.»

استفاده از آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی چه چالش‌هایی را به همراه دارد؟

استفاده از خدمات آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی می‌تواند چالش‌ها و دشواری‌های مختلفی را داشته باشد. پیچیدگی آزمایشات یکی از این چالش‌ها می‌باشد. انجام برخی آزمایشات پیچیدگی‌ها و دشواری‌های خود را دارد و نیازمند تجهیزات پیشرفته و افراد متخصص است. همچنین، حفظ حریم خصوصی و اطلاعات فردی از چالش‌های دیگری می‌باشد که ممکن است در هنگام استفاده از خدمات آزمایشگاهی آزمایشگاه‌ها پیش بیاید. حفظ اطلاعات خصوصی افراد بسیار مهم می‌باشد و درز این اطلاعات می‌تواند پیامدهای جدی همچون مشکلات حقوقی را سبب شود. در کنار این موارد، کمبود متخصصین آزمایشگاهی نیز می‌تواند دشواری‌هایی را ایجاد ‌کند و مانع انجام دقیق و درست آزمایشات پزشکی و ژنتیکی شود. این امر می‌تواند تشخیص بیماری‌ها و درمان آنها را با مشکلات مواجه نماید.

انتخاب بهترین آزمایشگاه جهت انجام آزمایشات پزشکی و ژنتیکی مختلف

آزمایشگاه‌های پزشکی-ژنتیکی از طریق تشخیص دقیق و درست بیماری‌ها، پیشگیری از بیماری‌های مختلف، کمک به ارائه روش‌های درمانی شخصی‌ و موثر، امکان نظارت بر وضعیت سلامت بیماران و روند درمان آنها، کمک به پیشرفت‌های پزشکی با انجام فعالیت‌های تحقیقات پزشکی و سایر موارد دیگر، می‌توانند نقش مهمی را در درمان و بهبود  وضعیت بیماران ایفاء کنند و برای پزشکان و کادرهای درمان بسیار موثر و کمک‌کننده ظاهر شوند. پزشکان با استفاده از خدمات آزمایشگاهی و نتایج آزمایشات، می‌توانند بیماری‌های مراجعه‌کنندگان خود را دقیق‌تر شناسایی نمایند و داروها و روش‌های درمانی مناسب‌تری را در راستای بهبود سلامت آنها تجویز و انتخاب کنند. این امر همچنین ضریب اشتباه آنها در تشخیص بیماری‌ها را به شدت کاهش می‌دهد و باعث تصمیم‌گیری‌های درست از جانب آنان می‌شود.

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب به دلیل برخورداری از تجهیزات و فناوری‌های پیشرفته، کادر و تکنسین‌های مجرب و متخصص، ارائه نتایج آزمایشگاهی دقیق و مطمئن و سایر ویژگی‌های دیگر، بهترین آزمایشگاه تهران جهت انجام آزمایشات مختلف می‌باشد. این آزمایشگاه دارای خدمات گوناگونی همانند مشاوره ژنتیک، آزمایش در منزل و محل کار، انجام آزمایش غربالگری، آزمایش دوران حاملگی، آزمایش ژنتیک، آزمایش کووید، تست پاپ اسمیر و سایر چکاپ‌ها و خدمات آزمایشگاهی دیگر می‌باشد که می‌تواند نیازهای شما برای انجام آزمایشات مختلف را برآورده کند.

با استفاده از شماره تلفن‌های ۱۶۵۰ (که برای استان تهران می‌باشد) و ۸۸۷۰۹۹۷۰-۰۲۱ (برای سایر استان‌ها) می‌توانید با آزمایشگاه تهران لب تماس حاصل فرمایید و از خدمات مختلف آن، مانند تست غربالگری، تست تعیین جنسیت و آزمایش در خانه تهران و محل کار تهران و… بهره‌مند شوید.

چرا پزشکان نیاز به آزمایشگاه‌های بالینی-ژنتیکی دارند؟

سوالات متداول

  1. آزمایشگاه‌های پزشکی-ژنتیکی چگونه می‌توانند در بهبود وضعیت بیماران نقش مهمی را ایفاء کنند؟

آزمایشگاه‌های پزشکی-ژنتیکی از طریق تشخیص درست بیماری‌ها، پیشگیری و جلوگیری از ابتلاء افراد به بیماری‌های مختلف، کمک به ارائه روش‌های درمانی مناسب و منحصر به فرد نسبت به هر فرد، ایجاد امکان نظارت بر وضعیت سلامت بیماران و روند درمان آنها، کمک به پیشرفت‌های پزشکی با انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و سایر موارد دیگر، می‌توانند نقش مهمی را در درمان و بهبود وضعیت بیماران داشته باشند. آنها همچنین به پزشکان در شناسایی درست بیماری‌ها، تجویز داروهای مناسب و انتخاب روش درمان موثر کمک می‌کنند و از این طریق نیز سبب بهبودی حال مریضان می‌گردند.

  1. چگونه یک آزمایشگاه می‌تواند سبب اخذ تصمیمات درست پزشکی از سوی پزشکان شود؟

یک آزمایشگاه با ارائه نتایج دقیق و درست آزمایشگاهی، می‌تواند به پزشکان کمک کند تا تصمیمات پزشکی خود را به بهترین شکل بگیرند و اقدامات درمانی موثری را انجام دهند. بهترین آزمایشگاه علاوه بر ارائه خدمات جامع مانند آزمایش در خانه و محل کار، آزمایش سرطان، آزمایش خون، آزمایش پاپ اسمیر، آزمایش ادرار، مشاوره ژنتیک، آزمایش غربالگری، آزمایش دوران بارداری، آزمایش ژنتیک و غیره، باید بتواند نتایج آزمایشات افراد را به صورت درست و مطمئن ارائه نماید و از این بابت نباید تردیدی در عملکرد آن وجود داشته باشد.