رپورتاژ آگهی


استخدام پرستار در منزل در این روزهای پر مشغله یکی از دغدغه های خانواده هایی است که والدین مسن نیازمند به مراقبت و یا کودک کوچک داشته باشند می باشد، قطعا به تنهایی از مسئولیت مراقبت از آن ها با این حجم از کارهای روزمره بر نخواهیم آمد و نیازمند به کمک یک فرد قابل اعتماد و ماهر خواهیم بود.

شما در نخستین اقدام برای گرفتن پرستار، به این فکر می کنید که چگونه مراقبت از سالمند یا کودک خود را به شخصی واگذار کنید که قابل اعتماد باشد و آیا پرستاری که در نظر گرفته اید می تواند به نحو احسن تمامی مراقبت های لازم را انجام دهد؟

ما در این مقاله شما را با ویژگی های بهترین پرستار سالمند و پرستار کودک آشنا می کنیم تا با در نظر گرفتن نکاتی بهترین آن ها را انتخاب کنید.

پرستار سالمندان باید دارای چه معیارهایی باشد؟

سالمندان به علت تحلیل بدنی و قادر نبودن به انجام فعالیت های روزمره ی خود به مراقبت های  جسمانی و همچنین برطرف کردن نیاز های روحی و روانی نیازمند هستند.

پرستاری از سالمندان نیازمند مراقبت های خاص و اقدامات به موقع است تا آن ها سلامت خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند و از لحاظ روحی نیز تامین شوند زیرا که داشتن احساس اعتماد به نفس در داشتن روحیه خوب و حفظ شادابی فرد تاثیر گذار است.

مراقبت از سالمندان

اگر در حال تحقیق و انتخاب بهترین پرستار برای سالمند عزیزتان می باشید به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید با خیال آسوده دست به انتخاب بزنید از جمله:

       در نخستین قدم فردی قابل اعتماد و مسئولیت پذیر را انتخاب کنید، زیرا این فرد مدت زمان زیادی در منزل رفت و آمد خواهد داشت. شناخت و اطلاعات کافی از مراقب کننده ای که در نظر گرفته اید داشته باشید تا با خیال راحت سالمند خود را به وی بسپارید و بدانید که بهترین مراقبت ها با بهترین شکل از رفتار انجام خواهد گرفت زیرا این فرد زمان طولانی را در کنار سالمند شما می گذراند.

       معیار خود از گرفتن پرستار را در نظر بگیرید و در همان ابتدا آشنایی با شخص مراقبت کننده بیان کنید. منظور از معیار، انجام وظایف و مسئولیت هایی می باشد که بر عهده وی قرار خواهید داد، مانند: مسئولیت نظافت و استحمام و یا مسئولیت تغذیه، شخص مراقبت کننده باید بداند که چه مسئولیت هایی برعهده دارد تا به نحو احسن آن ها را انجام دهد.

       بهترین مراقبت کنندگان از سالمندان دارای صبر و حوصله فراوان، دارای روحیه مهربان و همدلی فراوان جهت برطرف کردن نیازهای عاطفی سالمند، بر عهده گرفتن مراقبت های اولیه مانند چکاپ های روزانه، و در نظر گرفتن فاکتورهای سلامتی و جسمانی مانند: ( کنترل فشار، قند، چربی)، به موقع دادن داروهای تجویزی، بر عهده گرفتن مسئولیت غذا و تغذیه، بر عهده گرفتن نظافت و استحمام سالمند، از مهمترین فاکتور های یک مراقبت کننده ماهر می باشد.

       اگر سالمند شما بیماری خاصی دارد در ابتدا باید شخص مراقبت کننده را با خبر سازید.

       در سالمندان مبتلا به بیماری آلزایمر شرایط نگهداری و تغذیه ای کمی پیچیده تر می شود و باید با در نظر گرفتن اقداماتی از سمت مراقبت کننده، از روند تبدیل شدن این بیماری به آلزایمر کشنده جلوگیری شود.  

سالمندان

       سالمندان نیازمند به استحمام و دستشویی به پرستاران ماهر و با تجربه نیاز دارند تا در زمان استحمام و نظافت، حفظ سلامت جسمانی فرد را عهده دار شوند.

       افراد سالمند نیازمند رژیم غذایی سرشار از ویتامین ها و پروتئین ها هستند تا به حفظ سلامتی آن ها کمک شایانی شود و پرستار مربوطه باید از ارزش سلامت سبد غذایی برای سالمند غافل نشود.

 

پرستار کودک باید دارای چه معیارهایی باشد؟

اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که کودک کوچک دارید و یا چند کودک دارید که به تنهایی نمی توانید از آن ها نگهداری کنید و یا در حال فعالیت و مشغول به کار هستید قطعا نیاز به کمک پرستار دارید.

 در این دوران که همه ی افراد با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می کنند و مکان های مانند مهد کودک تمام فاکتورهای حفظ سلامتی کودک را برطرف نمیکند، پرستار کودک در منزل پاسخگوی نیاز شما می باشد. پرستار کودک علاوه بر آسان کردن مسئولیت های شما، و مراقبت های روزانه لازم برای کودکان، به عهده دار شدن تربیت کودک شما نیز می پردازند و در این زمینه به علت دارا بودن تخصص و تجربه، کمک رسان تربیتی در کنار شما خواهند بود. اگر در حال جستجو و تحقیق پرستار برای کودک خود هستید نکاتی را در نظر بگیرید:

       از مراقبت کننده کودک شناخت کافی داشته باشید.

       مراقبت کننده کودک باید علاقه مند به کار با کودک باشد و دارای صبر و روحیه مهربان داشته باشد.

       مراقبت کننده باید دارای خلاقیت و ارائه بازی های متنوع با کودک باشد.

       اگر مراقبت کننده مسئولیت نظافت و یا استحمام کودک را برعهده دارد باید بتواند آن ها را به بهترین نحو ممکن انجام دهد زیرا که کودکان در سنین پایین بیشتر در معرض بیماری ها و عفونت ها قرار می گیرند.

       پرستاری که برعهده گیرنده نیازهای غذایی کودک است باید مواد غذایی سرشار از ویتامین و پروتئین را در سبد غذایی کودک بگنجاند زیرا که سلامت استخوان ها و عضلات در کودکی شکل می گیرد.

مراقبت از کودک

بهترین مرکز پرستاری در تهران کجا می باشد؟

حال که نکات لازم و ضروری مراقبت های سالمندان و کودکان را ذکر کردیم شما را با بهترین مرکز پرستاری در تهران معرفی می کنیم. مرکز پرستاری زی با مهر در تهران با داشتن کادری ماهر و متخصص می تواند بهترین پرستارهای مجرب را در اختیار شما قرار دهد.

در این مرکز تمامی کادر آموزش دیده و توانا هستند و با تمام وظایف و مسئولیت های خود آشنایی دارند. در مرکز پرستاری زی با مهر علاوه بر پرستاری سالمندان و کودکان، مراقبت از معلولین و بیمارانی که مبتلا به بیماری کرونا هستند با بهترین پرستاران و با در نظر گرفتن مناسب ترین نرخ قیمت ها انجام می شود.

شما می توانید با مشاوران مجموعه زی با مهر ارتباط برقرار کنید و با خیال آسوده مسئولیت عزیزانتان را بر عهده این تیم تخصصی قرار دهید و قطعا از کیفیت کار پرستاری رضایت خاطر را سالیان سال داشته باشید. مرکز زی با مهر در نخستین قدم برای شما آسودگی خاطر و آرامش را رقم می زند.

سخن پایانی

بر عهده قرار دادن مسئولیت پرستاری کودک و یا پرستاری سالمندان به فردی ماهر و قابل اعتماد برای تمامی افراد بسیار مهم و سخت است، تا علاوه بر قرار دادن مسئولیت پرستاری، سلامتی جسمانی و روانی افراد را در بر داشته باشد. بهتر است به پرستاران با تجربه و ماهر که سالیان سال این کار را بر عهده گرفته اند اعتماد کرد. مجموعه زی با مهر آسودگی خاطر و آرامش شما را در این زمینه رقم می زند.