رپورتاژ آگهی


از گذشته‌ تا به امروز در خانه‌ها، ساختمان‌ها و محیط‌های دیگر انسان‌ها از لوله‌ برای انتقال آب استفاده می‌کنند. با این حال  کم کم با پیشرفت علوم و اختراع وسایل جدید مانند یخچال، کولر گازی، سیستم‌های تهویه هوا و … این لوله‌‌ها در جاهای دیگری و  با کابردهای دیگری مورد استفاده قرار گرفتند.  از انتقال آب به شیر آشپزخانه و سرویس بهداشتی گرفته تا انتقال زباله به سیستم فاضلاب و یا هر چیز دیگری.

در قدیم بسیاری از مردم برای انتقال آب به مکان‌های مورد نیاز خود از لوله‌های سفالی استفاده می‌کردند. اما بعد از آشنا شدن با موادی مانند استیل، چدن، مس و …، لوله‌های سفالی را کنار گذاشتند. در واقع امروزه انواع مختلفی لوله در دنیا تولید می‌شوند که هر فردی می‌تواند براساس نظر خود آن‌ها را مورد استفاده قرار دهد. ما در این مطلب قصد داریم در میان این لوله‌های مختلف به بررسی و معرفی لوله‌های شاخه‌ای مسی بپردازیم و شما را با انواع آن‌ها آشنا کنیم. از این رو تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

کاربرد لوله مسی در صنایع برودتی حرارتی - سرما سازان اسپادانا

لوله مسی شاخه‌ای چیست؟

لوله مسی شاخه جسمی استوانه‌ای شکل و طولانی است که از رسانایی مناسب، خاصیت فرم‌پذیری و مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. این نوع از لوله همان‌طور که از اسم آن پیداست از آلیاژ مس ساخته شده‌است. لوله‌های مسی برای چندین دهه جزء اصلی صنعت لوله‌کشی به شمار می‌رفتند زیرا این لوله‌ها به نسبت جنس‌های دیگر می‌توانستند تا 50 سال و یا حتی بیشتر دوام بیاورند. درواقع لوله‌های شاخه‌ای مسی توانایی تحمل فشار بالای آب را دارند و دربرابر دمای آب گرم و سرد از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند.

از آن‌جا که در لوله‌های مسی شاخه‌ای، هیچ‌ نوع آلودگی وجود ندارد و این لوله‌ها از سطح یکنواخت و صافی برخوردار هستند، می‌توان آن‌ها را در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار داد. می‌توان با اطمینان گفت که این شاخه لوله مسی‌ها برای استفاده در تاسیسات و تهویه مطبوع بیمارستان‌ها، صنایع الکتریکی، سیستم چیلر، سردخانه و … بهترین گزینه هستند. همان‌طور که گفتیم جنس لوله‌های مسی شاخه‌ای اغلب از مس سخت ساخته شده و طول آن‌ها بین 3 تا 6 متر است.

انواع لوله مسی شاخه

به دلیل تنوع و کاربردهای مختلف، امروزه لوله‌های مسی در انواع و سایزهای مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند در ادامه می‌خواهیم به چند نمونه از آن‌ها اشاره کنیم.

می‌توان گفت که لوله‌ مسی شاخه‌ای سخت و یا انعطاف‌پذیر هستند. از لوله سفت و سخت معمولا در خانه‌های جدید و مدرن استفاده می‌کنند. این لوله‌ها معمولا منظم‌تراز لوله‌های انعطاف‌‌پذیر هستند و مرتب‌ دیده می‌شوند‌. با این وجود لوله‌های انعطاف‌پذیر برای انجام کارهای تعمیراتی و یا مکان‌هایی که فضای کافی ندارند، بهترین هستند، زیرا می‌شود بدون اتصال و یا برش زدن آن‌ها را در هرجایی استفاده کرد.

لوله مسی نوع k

لوله‌ شاخه‌ای مسی نوع k بسیار ضخیم، بادوام و ماندگار است. در واقع ضخامت دیواره هر لوله‌ای با توجه به قطری که دارد متفاوت است. ضخیم و سفت بودن لوله نوع k باعث شده تا بتوان از آن در عمق زمین، زیر خیابان و پیاده روها، صنایع نفت و گاز و سیستم‌های اطفای حریق استفاده کرد. لوله نوع k  را با رنگ سبز مشخص می‌کنند و این لوله‌ها در میان دیگر لوله‌های مسی سنگین‌تر و پرهزینه‌تر هستند. لازم به ذکر است که بگوییم این لوله‌ها برای انتقال گاز مناسب نیستند.

لوله مسی - آیرون مارکت

لوله مسی نوع L

لوله مسی نوع L در دو نوع سفت و انعطاف‌پذیر به بازار عرضه می‌شود. این لوله‌ اگر چه ضخامت کم‌تری نسبت به نوع k دارد اما از دوام و ماندگاری بالایی دارد. از این رو می‌‌توان از آن برای مصارف زیرزمینی، انتقال آب به ساختمان‌ها، محافظت از آتش سوزی  و … استفاده کرد. اما بیشتر کاربرد این لوله در تعویض یا تعمیر خطوط آب است. لوله نوع L را با رنگ آبی مشخص می‌کنند.

لوله مسی نوع M

این نوع از لوله مسی ضخامت کم‌تری نسبت به دو نمونه دیگر دارد. کاربرد این لوله‌های مسی در گرمایش ساختمان‌ها و انتقال مواد مختلف با فشار پایین به مکان‌های تجاری است. برای اتصال دادن لوله نوع M می‌توان از لحیم کاری، جوشکاری و فشرده سازی استفاده کرد. از آن‌جا که این لوله‌ها دیواره نازک‌تری دارند با قیمت کم‌تری می‌شود آن‌ها را تهیه کرد. لوله نوع M را با رنگ قرمز مشخص می‌کنند.

لوله مسی نوع DWV

نوع DWV نازک‌ترین و کم ضخامت‌ترین لوله مسی موجود در بازار می‌باشد. از این لوله می‌توان در خطوط تخلیه زباله، دریچه‌ها و هواکش استفاده کرد. می‌توان گفت تنها لوله‌ای که از آن در سیستم انتقال آب نمی‌شود استفاده کرد لوله نوع DWV است. این لوله را با علامت زرد از دیگر لوله‌های مسی متمایز می‌کنند.

کاربردهای لوله مسی

  • منتقل نمودن و هدایت کردن سوخت‌های مختلف
  • تهویه کردن هوا (سرمایشی و گرمایشی)
  • انتقال دادن آب به مکان‌های مختلف
  • منتقل کردن سیالات سنگین
  • برای مصارف پزشکی و بهداشتی در بیمارستان‌ها

مزایای استفاده از لوله‌های شاخه‌ای مسی

  • لوله مسی هیچ‌گونه مواد مضری را از خود وارد آب آشامیدنی نمی‌کند.
  • مس خاصیت ضد میکروبی دارد. به عبارتی دیگر در زمان انتقال آب از طریق لوله مسی، تمامی باکتری‌ها و ویروس‌ها در تماس با آن از بین می‌روند. در مجموع استفاده از این لوله‌ها می‌تواند به کاهش بیماری‌های ناشی از آب منجر شود.
  • لوله مسی مقاومت بالایی در برابر خوردگی‌ها دارد. همچنین مس حاوی آهن نیست، از این رو زنگ نمی‌زند و به طور طبیعی در برابر آب از خود محافظت می‌کند.
  • لوله مسی یکی از پرهزینه‌ترین‌ها برای انجام لوله کشی است. از آن‌جا که قیمت مس هر روزه در حال افزایش است، قیمت هر پروژه مربوط به لوله های مسی نیز افزایش می یابد. با این وجود به دلیل کیفیت و ماندگاری بالای لوله مسی می‌توان گفت که این هزینه بالا باعث صرفه‌جویی در آینده خواهد شد.
  • به دلیل سبک بودن لوله‌های مسی کار با آن‌ها بسیار راحت است.
  • ناگفته نماند که مس با محیط زیست نیز سازگار می‌باشد.

فروش انواع لوله های مسی - متال پرشین احمد رواسیان 09127929300

خرید لوله مسی شاخه‌ای

برای خرید محصول مورد نیاز خود می‌توانید به سایت ما “بازاری” مراجعه کنید. سایت بازاری همیشه و به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی و پاسخگویی به سوالات شما مشتریان گرامی می‌باشد. کارشناسان ما می‌توانند در خرید  انواع لوله‌های مسی شاخه‌ای، مویی و … شما را راهنمایی کنند. لوله‌‌های مسی در ابعاد و اندازه‌ها و کیفیت‌های مختلفی در این سایت موجود هستند که شما می‌توانید به راحتی با انتخاب و طی کردن مراحل ثبت سفارش، در کم‌ترین زمان، بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت ممکن محصول مورد نظر خود را در درب منزل و یا محل کار خود دریافت نمایید.

قیمت لوله مسی

در حال حاضر به علت نوسانات بازار، تغییر قیمت‌های حمل و نقل و … نمی‌توانیم قیمت مشخصی را در اینجا قرار دهیم. زیرا ممکن است در زمان خرید شما، قیمت لوله مسی کاهش و یا افزایش یابد. همچنین به دلیل تنوع محصولات، ابعاد و سایزهای مختلف آن‌ها بهتر است که به سایت ما مراجعه نموده و قیمت به روز هر یک از محصولات را با جزئیات کامل مشاهده نمایید.