رپورتاژ آگهی


پیکرتراشی باسن و بازو با کمک تکنیک‌های مختلفی مانند لیپوساکشن، لیپوماتیک و لیفت با هدف از بین بردن چربی‌های اضافه و پوست شل و دچار افتادگی در این دو ناحیه انجام می‌شود. هر یک از نواحی بازو و باسن در اثر افزایش سن، اضافه وزن و هم چنین کاهش سریع وزن و لاغری دچار تغییر شکل می‌شود که این عامل موجب می‌شود در ظاهر افراد تأثیر منفی داشته باشد.

پیکرتراشی باسن و بازو به صورت جداگانه بر روی این دو قسمت از بدن ضمن از بین بردن رسوبات چربی و حذف افتادگی پوست شل شده باعث بهبود ظاهر در افراد شده و اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد.

مهمترین عوارض پیکر تراشی باسن و بازو

پیکرتراشی

پیکرتراشی یکی از تکنیک‌های جراحی است که افراد به منظور کاهش چربی‌های اضافه، تصمیم به انجام آن می‌گیرند. داشتن وزن اضافه، افزایش سن، کاهش شدید وزن به یکباره و عوامل مختلف دیگر موجب می‌شود تا افراد از اندام خود ناراضی بوده و در بسیاری موارد مشکلات قلبی و عروقی را به همراه داشته باشد.

انجام تمرینان سخت ورزشی و استفاده از رژیم‌های طاقت‌فرسا در بسیاری موارد می‌توانند مقداری از رسوبات چربی ایجاد شده در لایه زیرین پوست را از بین ببرند. پیکرتراشی با استفاده از روش‌های مختلف موجب از بین رفتن سلول‌های چربی در ناحیه مشخص شده می‌شود و با ایجاد خطوط صاف و سفت شدن ناحیه مشخص شده به افراد در رسیدن به اندام‌ایده‌آل کمک بزرگی می‌کند.

از جمله روش‌های پیکرتراشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

لیپوساکشن: از قدیمی‌ترین و شناخته شده‌ترین شیوه‌های حذف چربی‌های تجمع یافته در ناحیه مشخص

لیپوماتیک: شیوه نوین لیپوساکشن با استفاده از ایجاد ارتعاش و گرم کردن چربی‌های اضافه از طریق تجهیزات پیشرفته و به روز

لیفت: یکی از روش‌های جراحی پیکرتراشی است که با بیهوشی عمومی، ناحیه مورد نظر برش خورده و بافت پوستی به سمت بالا کشیده می‌شود. در این روش علاوه بر حذف سلول‌های چربی لایه زیر پوست می‌توان مقدار پوست اضافه که موجب افتادگی و شل شدن ناحیه مورد نظر شده است را نیز از بین برد.

عوارض پیکرتراشی باسن

پیکرتراشی باسن یکی از شیوه‌های جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر باسن و هم چنین حذف چربی‌های تجمع یافته در لایه زیرین پوست و سلولیت‌ها توسط جراح متخصص انجام می‌شود. مشابه با تمامی روش‌های جراحی، پیکرتراشی باسن نیز با عوارض و خطراتی همراه است.

عوارض پیکرتراشی باسن

کادر پزشکی و مراقبین سلامت در کلینیک ماه با ارائه توصیه‌های پزشکی به شما کمک می‌کنند تا بدون نگرانی از عوارض و خطرات پیکرتراشی باسن با اطمینان این عمل را انجام دهید.

۱. تجمع مایعات خونی: ایجاد سروما یا پلاکت‌های موقت مایع در زیر پوست که می‌تواند به بسته شدن رگ‌ها و در نهایت ایجاد عوارض قلبی منجر شود. با استفاده از لوله‌های درن یا سوزن می‌توانند این مایع خونی را تخلیه کنند.

۲. عفونت: در این نوع عمل جراحی ایجاد عفونت‌های پوستی نادر است. اما در برخی موارد ایجاد عفونت در ناحیه زخم می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد. در این صورت نیاز است تا با مصرف قرص آنتی بیوتیک از عفونت جلوگیری کنید.

۳. آمبولی چربی: این عارضا بیشتر در عمل لیپوساکشن و لیپوماتیک اتفاق می‌افتد. تکه‌های چربی شل شده ممکن است جدا شده و در رگ‌های خونی گیر کنند و در ادامه در ریه جمع شده و یا به مغز بروند.

۴. بی‌حسی: ممکن است در برخی موارد بی‌حسی موقت یا دائمی در ناحیه آسیب دیده ایجاد شود.

۵. وارد شدن آسیب به اندام داخلی: به ندرت پیش می‌آید در موارد لیپوساکشن، لوله کانولای استفاده شده برای خارج کردن چربی‌ها، بیش از حد عمیق نفوذ کند و موجب وارد شدن آسیب به اندام‌های داخلی دیگر شود که در این صورت نیاز به عمل جراحی ترمیمی ضروری است. این مورد در روش لیپوماتیک با شدت کمتری رخ می‌دهد.

۶. جای زخم و بافت اسکار: این عارضه بیشتر در عمل لیفت باسن رخ می‌دهد. ناحیه برش داده شده پس از بخیه زدن، ممکن است در طولانی مدت با جای زخم و بافت اسکار مواجه شود.

۷. کبودی شدید: ایجاد تورم، کبودی و التهاب در ناحیه جراحی شده، که با توصیه‌های پزشک و استفاده از دارو‌های ضد التهاب می‌توان آن را برطرف نمود.

۸. مشکلات کلیوی و قلبی: در برخی موارد استفاده از دو روش لیپوساکشن و لیپوماتیک، با تزریق و مکش مایعات به سمت خارج از بدن، موجب تغییر سطح مایعات بدن شده و باعث یروز مشکلات قلبی یا کلیوی می‌شود.

۹. خطرات بیهوشی و واکنش آلرژیک: بیمار ممکن است به دارو‌ها یا مواد استفاده شده در حین جراحی و برای بیهوشی، حساسیت داشته باشد که می‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد.

عوارض پیکرتراشی بازو

هر عمل جراحی می‌تواند با خطرات و عوارضی همراه باشد. پیکرتراشی بازو نیز با عوارضی پس از جراحی به روش‌های مختلف مواجه می‌شود. تیم مراقبت پزشکی و بهداشتی کلینیک ماه به شما کمک می‌کند تا با ارائه توصیه‌های پزشکی بتوانید با خیال آسوده عمل پیکرتراشی بازو را انجام دهید.

عوارض پیکرتراشی بازو

برخی از عوارض و خطرات احتمالی پیکرتراشی بازو شامل موارد زیر هستند:

۱. ایجاد سروما: یکی از شایع‌ترین عوارض پیکرتراشی بازو، سروما است. این عارضه در اثر حفره‌های ایجاد شده در اثر جراحی به وجود می‌آید. بیشتر در روش لیپوساکشن که مقدار زیادی از بافت چربی برداشته می‌شود، سروما رخ می‌دهد. ایجاد سروما باعث تجمع مایع خونی در رگ‌ها شده که بروز عوارض قلبی و ریوی را به دنبال خواهد داشت.

۲. از دست دادن بافت: این عارضه که در علم پزشکی با نام نکروز شناخته می‌شود، در اثر از دست دادن بافت و در نتیجه اختلال در خون‌رسانی به بافت ایجاد می‌شود. این عارضه بیشتر در روش لیفت که جراح، بافت را بلند کرده و حرکت می‌دهد یا تحت کشش قرار می‌دهد به وجود می‌آید.

۳. خونریزی شدید: از دست دادن مقداری خون در اثر بریدگی در ناحیه مشخص شده با هر عمل جراحی رخ داده و قابل انتظار است. در برخی موارد افراد در اثر پیکرتراشی بازو به روش‌های مختلف می‌تواند در معرض خونریزی شدید قرار گیرد. هر چه اندازه بافت برداشته شده بیشتر باشد میزان شدت خونریزی نیز افزایش می‌یابد.

۴. عفونت: پس از جراحی پیکرتراشی بازو به روش‌های مختلف، در صورت عدم رسیدگی به محل بخیه‌زده شده و استفاده نکردن از دارو‌های آنتی بیوتیک، بیمار با عارضه عفونت در محل مواجه خواهد شد.

۵. خطرات بیهوشی: در برخی موارد به دلیل داشتن آلرژی و حساسیت بیمار به مواد بیهوشی و دارو‌های استفاده شده قبل از عمل، ممکن است با خطرات بیهوشی روبرو شوند.

۶. تورم و کبودی: ایجاد التهاب و متورم شدن ناحیه بازو در اثر پیکرتراشی یک عارضه طبیعی است که در صورت تشدید آن می‌توانید از دارو‌های ضد التهاب زیر نظر پزشک استفاده کنید.

 پیکرتراشی

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین مراحل انجام عل‌های زیبایی به خصوص پیکرتراشی، انتخاب یک مرکز درمانی معتبر با جراحان متخصص و آگاه به متد‌های روز دنیا است تا بتوانید با خیال آسوده و بدون دغدغه، دستیابی به اندام‌ایده‌آل خود را به آن‌ها بسپارید.

مرکز درمانی کلینیک ماه به ادرس اینترنتی https://clinicmah.com/  با بیش از چند دهه سابقه درخشان در زمینه انجام عمل‌های جراحی و زیبایی با بهره‌مندی از کادر پزشکی حرفه‌ای و مجرب آماده خدمات‌رسانی به شما مراجعه‌کنندگان عزیز است. شما می‌توانید با مشاهده تصاویر عمل‌های مختلف جراحی از طریق اینستاگرام کلینیک ماه، تصمیم‌گیری نهایی کنید تا پیکرتراشی باسن و بازو خود را به ما واگذار نمایید.

در صورت تمایل می‌توانید تصویر ناحیه مورد نظر و مشخصات اولیه خود شامل سن، وزن و جنسیت را برای مشاورین پزشکی ما در اپلیکیشن واتساپ مرکز به شماره ۰۹۱۲۹۷۲۵۹۱۷ ارسال نمایید تا شما را راهنمایی کنند.

آدرس کلینیک ماه : تهران، خیابان پاسداران، خیابان اختیاریه جنوبی، پلاک۱

آدرس اینستاگرام کیلنیک ماه: @mah. laser. surgery