خانه » اخبار سلامت و پزشکی » داروهای لاغری می توانند باعث خودکشی شوند

داروهای لاغری می توانند باعث خودکشی شوند

خودکشی به دلیل مصرف داروی لاغری

خودکشی به دلیل مصرق داروی لاغری

بعضی از داروهای لاغری بقدری خطرناک هستند که می توانند باعث خودکشی شوند و نباید مصرف شوند.

محققان اروپايي طي پژوهش هاي خود بر روي داروهاي لاغري، دريافتند كه اين داروها عامل اصلي بروز خودكشي در ميان مصرف كنندگان به شمار مي روند.

خبرگزاري foxnews، داروي لاغري Acomplia ميزان بروز خودكشي را در افرادي كه براي كاهش وزن از آن استفاده مي كنند افزايش مي دهد بر اساس تحقيقات صورت گرفته بر روي گروهي از افراد كه از اين دارو استفاده مي كرده اند مشخص شد كه پس از مدتي علايم افسردگي در آنان مشاهده شده است از اين رو همراه اين دارو از ضد  افسردگي نيز استفاده كرده اند. تحقيقات نشان مي دهد که تداخل دارويي بر ميزان ضريب خودكشي افزوده است.
بنابر اين گزارش، دانشمندان اروپايي مصرف اين دارو را براي رسيدن به وزن مناسب و لاغري ممنوع كرده اند و بهترين راه لاغر شدن را تنها در ورزش كردن و داشتن رژيم غذايي مناسب مي دانند.
اين گزارش مي افزايد: داروهاي لاغري چه با تجويز پزشك متخصص و چه با تجويز خودسرانه مي توانند عامل اصلي در بروز هر گونه بيماري روحي و رواني و كنش ها و واكنش هاي غيرعاقلانه شوند.

همچنین بخوانید :

پاسخ دادن

نکات : آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلدهای الزامی علامت گذاری شده اند. *

*