رپورتاژ آگهی


داشتن پوستی جوان و شاداب یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی محسوب می شود. همه ما دوست داریم پوستی صاف و درخشان داشته باشیم و همیشه به دنبال روش های برای ترمیم و بازسازی مشکلات پوستی هستیم. اما اغلب، عوامل محیطی و ژنتیکی باعث می شوند نتوانیم آنگونه که باید، از پوستمان محافظت کنیم. وقتی با مشکلات پوستی مواجه می شویم، اغلب به درمان های خانگی روی می آوریم، اما بدیهی است که این نوع درمان ها نتیجه قطعی و دائمی ندارند و فقط در کوتاه مدت می توانند پوست را احیا کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد برای دریافت نتایج دائمی، سراغ درمانهای پزشکی می روند.

مزونیدلینگ، یکی از رایج ترین درمانهای پزشکی زیبایی است که به جوانسازی پوست کمک شایانی می کند. این روش درمانی، به عنوان روشی برای مبارزه با علایم پیری روی پوست عمل می کند و مشابه میکرونیدلینگ است. البته این دو روش تفاوت های ظریفی باهم دارند که ادامه این مقاله به آنها خواهیم پرداخت.

مزونیدلینگ چیست ؟

مزونیدلینگ نوعی روش درمانی برای زیباسازی و جوانسازی پوست می باشد که روی نواحی پوست صورت، گردن و زیر چشم ها استفاده می شود. در این روش، از سوزن های ریزی برای تزریق مواد مورد نیاز به لایه مزودرم پوست استفاده می شود تا بهترین نتایج ممکن حاصل شود. هدف از مزونیدلینگ، تحریک تولید کلاژن برای داشتن پوستی صاف و شفاف است. از این روش برای درمان چین و چروک های ظریف، از بین بردن جای زخم و آکنه، بستن منافذ پوست، درمان جوش و … استفاده می شود.

آیا مزونیدلینگ نیاز به دوره ریکاوری دارد؟

از آنجایی که مزونیدلینگ نوعی جراحی آسان و کم دردسر است، نیاز به دوره ریکاوری طولانی مدت ندارد. اما مقداری سوزش در پوست بعد از جراحی طبیعی است و به سرعت از بین می رود. همچنین ممکن است بعد از جراحی، با قرمزی پوست مواجه شوید. بعد از مزونیدلینگ، پوست برای بهبود به کمی زمان نیاز دارد، بنابراین مهم است که بعد از جراحی، از هرگونه فعالیتی که منجر به تعریق و التهاب می شود خودداری کنید. همچنین لازم است بعد از درمان، از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید پرهیز کنید. زیرا گرمای بیش از حد می تواند پوست را تحریک کرده و عوارض جانبی را افزایش دهد. به طور معمول بلافاصله بعد از جراحی، تغییرات ایجاد شده در سطح پوست قابل مشاهده است. اما نتیجه نهایی بعد از گذشت چند هفته از درمان آشکار می شود.

مزونیدلینگ چه مزایایی دارد؟

مزونیدلینگ، از طریق تزریق مواد ضروری به پوست، تولید کلاژن و الاستین را تحریک می کند. این فرایند باعث بهبودی زخم ها و اسکارها از روی پوست شده و از ایجاد علایم پیری جلوگیری می کند. مواد تشکیل دهنده مزونیدلینگ می توانند روی رنگدانه های پوست تاثیر بگذارند و باعث روشن شدن و درخشان شدن رنگ پوست شوند. این روش درمانی باعث بهبود اسکار، آکنه و جای زخم ها می شود. القا کلاژن در این روش باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شود و به جوانسازی پوست کمک می کند. مزونیدلینگ همچنین با افزایش جریان خون در پوست، باعث بهبود کیفیت پوست و افزایش زیبایی و درخشندگی آن می شود.

از دیگر خواص مزونیدلینگ، از بین بردن چین و چروک های ظریف پوست و بستن منافذ باز پوست است. این روش درمانی با ایجاد کانال هایی در پوست، به جذب موارد مورد نیاز در پوست کمک می کند و در نتیجه باعث اصلاح کلی پوست و جوانسازی آن می شود. خاصیت کلاژن سازی پوست که بواسطه مزونیدلینگ انجام می شود، باعث سفت شدن پوست می شود و به عنوان روشی ضد پیری عمل می کند. بطور کلی مزایای مزونیدلینگ عبارت است از :

  • تحریک تولید کلاژن و الاستین در پوست
  • از بین بردن چین و چروک های ظریف
  • جلوگیری از بروز علایم پیری
  • سفت کننده پوست
  • بستن منافذ باز پوست
  • روشن شدن و شفاف سازی پوست
  • اصلاح و جوانسازی پوست
  • رفع اسکار و آکنه و جای زخم ها و جوش ها
  • از بین بردن جوش های سرسیاه
  • افزایش جریان خون در پوست
  • از بین بردن سلول های مرده پوست

کاربرد و مزایای مزونیدلینگ و تفاوت آن با میکرونیدلینگ

آیا مزونیدلینگ عوارض جانبی به همراه دارد؟

همانطور که گفته شد، مزونیدلینگ روشی است که در آن برای جوانسازی پوست از سوزن های میکرو استفاده می شود. بطور کلی، بعد از جراحی، نواحی تحت درمان به سرعت ظرف چند روز بهبود می یابند. اما گاهی اوقات ممکن است این درمان با عوارض جانبی همراه باشد که عبارت است از ؛

  • تورم و التهاب پوست
  • عفونت پوستی
  • سوزش و قرمزی در ناحیه تحت درمان
  • تیرگی و پوسته پوسته شدن صورت
  • کبودی و سردرد

مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چه تفاوتی دارند؟

اگر شماهم می خواهید برای مراقبت از پوست خود به درمانهای زیبایی رجوع کنید، قطعا تمایل دارید درباره تفاوت این روش ها آگاهی کسب کنید. میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ دو نوع از روش های مراقبت از پوست محسوب می شوند که نقش مهمی در بازسازی و لایه براری پوست ایفا می کنند. هردوی این روش ها به رفع مشکلات پوستی کمک می کنند و بسیار مشابه هم هستند، اما تفاوت های جرئی با هم دارند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت. مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ هر دو درمان های غیر تهاجمی هستند که بدون خونریزی و بدون نیاز به بستری انجام می شوند. مهمترین تفاوت این دو روش درمانی در تکنیک و مواد مورد استفاده آنهاست.

  • میکرونیدلینگ برای رفع مشکلات پوستی از یک غلتک حاوی سوزن های نازک یا زخیم استفاده می کند و مواد مورد نیاز پوست را به لایه های سطحی پوست تزریق می کند. میکرونیدلینگ باعث ایجاد زخم های های کوچک با عمق کم می شوند و بعد از جراحی به سرعت بهبود می یابند. میکرونیدلینگ، از طریق تولید کلاژن و الاستین، سلول های پوستی را ترمیم می کند و خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهد. از این رو در درمان افتادگی و شل شدن پوست بسیار موثر است.
  • مزونیدلینگ از طریق تغذیه پوست و تقویت آن به مشکلات پوستی کمک می کند. این روش درمانی علاوه بر پوست، برای درمان ریزش مو و تقویت فولیکو های مو نیز کاربرد دارد. طی فرایند مزونیدلینگ، سوزن ها به لایه های عمیق پوست نفوذ می کنند و محلول تقویتی را به عمق پوست تزریق می کنند. از این روف مزونیدلینگ نسبت به میکرونیدلینگ تاثیر عمیق تری روی پوست می گذارد و پوست را بطور عمقی بهبود می بخشد.

آیا مزونیدلینگ نیاز به دوره ریکاوری دارد؟

یکی دیگر از تفاوت های این دو روش، در میزان عوارض جانبی و دریافت نتایج است. بطور معمول نتایج میکرونیدلینگ در جلسه اول اشکار است ولی مزونیدلینگ تغییرات عمیق را بعد از گذشت حداقل 3 جلسه آشکار می کند. علاوه بر این، عوارض جانبی در میکرونیدلینگ گذرا و کوتاه مدت است، زیرا سوزن ها به لایه های سطحی پوست نفوذ می کنند. اما برخی از عوارض مزونیدلینگ ممکن است چند روز ادامه داشته باشند.

اگر به دنبال تقویت پوست و جوانسازی آن هستید، اگر می خواهید ترک های پوستی، جای زخم و آکنه را از بین ببرید، مزونیدلینگ مناسب شماست. اما در صورتی که دوست دارید پوست شل و افتاده خود را درمان کرده و چین و چروک ها را از بین ببرید، میکرونیدلینگ درمان مناسب تری برای شماست.

البته با وجود موارد گفته شده، بهترین راه برای انتخاب هریک از این روش های درمانی، کمک گرفتن از متخصصان مجرب و با تجربه در این زمینه است. در صورتی که در انتخاب این دو روش تردید دارید، می توانید از پزشکان مجرب و ماهر کلینیک خانه سفید مشاوره دریافت کنید. کارشناسان مجرب ما با بررسی شرایط فردی شما، بهترین پیشنهاد را به شما ارائه خواهند داد.

نتایج مزونیدلینگ چه زمانی قابل مشاهده است ؟

بطور معمول بعد از انجام اولین جلسه درمانی، تغیرات قابل مشاهده است. اما نتایج طولانی مدت بعد از گذشت چند جلسه آشکار می شود. مزونیدلینگ معمولا طی 4 تا 6 جلسه انجام می شود و این جلسات فاصله 1 ماهه باهم دارند. بعد از اتمام جلسات درمانی، در صورتی که توصیه های مراقبتی را به دقت دنبال کنید، نتایج می تواند 6 الی 12 ماه ادامه داشته باشند.

مزونیدلینگ مو

پیشتر اشاره کردیم که مزونیدلینگ علاوه بر جوانسازی و احیای پوست، برای تقویت موها نیز کاربرد دارد. مزونیدلینگ مو، مواد مورد نیاز ضروری موها را از طریق سوزن وارد پوست سر می کند. مواد موجود در محلول مزوتراپی مو، باعث تقویت ریشه فولیکول ها و زخیم شدن آنها می شود و از ریزش موها جلوگیری می کند. بعد از انجام مزوتراپی مو، گردش خون در نواحی پوست سر افزایش یافته و باعث می شود سلول های مو موادغذایی بیشتری دریافت کنند. از این رو، انجام این روش درمانی به کسانی که دارای ریزش مو هستند و کسانی که می خواهند موهای خود را تقویت کنند توصیه می شود. مزونیدلینگ مو نیز طی 4 تا 8 جلسه با فاصله یک ماهه انجام می شود و نتایج بعد از اتمام جلسات قابل مشاهده است.

با وجود اینکه درمان با سوزن ممکن است برای برخی افراد دردناک به نظر برسد، اما روش های درمانی مانند مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ به دلیل تاثیراتی که داشته اند با استقبلال مواجه می شود. زیرا این نوع درمان ها، تهاجمی نیستند، نیاز به بستری ندارد و بدون خونریزی انجام می شود. بنابراین انتخاب این نوع روش ها برای مراقبت از پوست معقولانه به نظر می رسد.

کلینیک خانه سفید، خدمات میکرونیدلینگ و مزونیدلینگ را با برترین تجهیزات پزشکی و توسط پزشکان ماهر و مجرب به متقاضیان ارائه می دهد. پزشکان مجرب ما قبل از انجام هرگونه اقدامی، با توجه به شزایط فردی شما، بهترین راه حل را به شما پیشنهاد می دهند. برای بهره مندی از خدمات کلینیک خانه سفید، می توانید با کارشناسان این مجموعه تماس گرفته و جهت دریافت مشاوره اقدام کنید.

  • تلفن مستقیم : 02188780480
  • واتس اپ : 09122252731