رپورتاژ آگهی


مراقبت از پوست

بهترین و موثرترین راه های مراقبت از پوست صورت

سلامتی و پاکیزگی پوست صورت در زیبایی ظاهری ما تاثیر بسزایی دارد. پوست شفاف، صاف و زیبای دوران کودکی و جوانی با گذر عمر دستخوش تغییراتی می‌شود که تا حدی قابل پیشگیری هستند. اگر از راه های مراقبت از پوست آگاهی داشته باشید و به دقت از آن‌ها پیروی کنید، می‌توانید پیری و چروک پوست را تا سال‌ها به تاخیر بیدازید.

در این مقاله قصد داریم مراقبت از پوست و میکرودرم ابریژن را شرح دهیم و پاسخگوی تعدادی از سوالات متداول شما باشیم. اما با این وجود،در صورت کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد میکنیم یک مشاوره رایگان از متخصصین فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز دریافت نمایید. ما خوشحال می شویم به هر سوالی که دارید پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم درخرید بهترین محصولات مراقبت از پوست  ، همچنین میتوانید یک مقاله تخصصی درباره میکرودرم ابریژن هم مطالعه نمایید.

راه های مراقبت از پوست صورت

·       مراقبت از پوست در برابر آفتاب

کاهش قرار گیری در معرض نور خورشید، اولین و مهم‌ترین مورد از راه های مراقبت از پوست صورت است. برخورد آفتاب با پوست در حد تعادل خوب و مفید می باشد ولی اگر بیشتر از حد شود، خطر آفتاب سوختگی، سرطان پوست، پیری زودرس پوست (چین و چروک‌ها و لکه‌های پوستی) را به همراه دارد. مراقبت از پوست در برابر آفتاب در فصل تابستان حیاتی تر است چرا که پرتوهای بسیار مضر فرابنفش (UV) قوی‌تر از سایر فصول هستند.

مراقبت از پوست در برابر آفتاب

راهنمای مراقبت از پوست در برابر آفتاب

  • نیازی نیست که از آفتاب دوری کنید یا بترسید. سعی کنید که مدت طولانی در معرض آفتاب مستقیم نباشید. به ویژه بین ساعات ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر که پرتوهای مضر بیشتر هستند.
  • در نقاط مختلف کشور میزان تابش آفتاب به شکلی است که اگر دست‌ها و پاهای شما به مدت ۳ تا ۸ دقیقه در معرض آفتاب قرار بگیرند، ویتامین D بدنتان تامین می‌شود. اگر پوست‌تان روشن‌تر است، نیازی نیست به اندازه‌ی افرادی که پوست تیره‌تری دارند در معرض آفتاب باشید. به عنوان یک قانون کلی، آنقدری زیر نور خورشید نمانید که پوست‌تان صورتی یا قرمز شود.
  • اگر باید برای مدت طولانی در فضاهای سرباز و در معرض آفتاب باشد، کلاه به سر بگذارید، عینک آفتابی بزنید، از لباس‌های آستین بلند و از بالم لب حاوی ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضد آفتاب نیز فراموش نشود. کرم ضد آفتاب وسیع الطیف (Broad Spectrum) با SPF حداقل ۳۰ تهیه کنید.
  • اگر کمی آفتاب سوخته شده‌اید، از ژل‌های آلوئه ورا استفاده کنید. این ژل برای بهبود التهابات پوستی و آفتاب سوختگی بسیار خوب است و می‌تواند ترمیم پوستی را سرعت ببخشد.

درمان مشکلات

اگر از راه های مراقبت از پوست صورت در برابر آفتاب به خوبی پیروی نکرده و الان دچار مشکلات پوستی شده‌اید، راه‌های برای جبران مشکلات وجود دارد. با استفاده از روش‌های درمانی موثر و خوبی که برای رفع مشکلات ناشی از آفتاب طراحی شده‌اند، می‌توانیم تا حد خوبی سلامت پوست شما را بازیابی کنیم.

همیشه یادتان باشد که راه های درمانی، جایگزین راه های مراقبت از پوست صورت نیستند. همیشه پیشگیری بهتر و موثرتر و ارزان‌تر از درمان است.

آفتاب دو اثر تخریبی روی پوست صورت دارد:

1. چین و چروک

هرچند که پدیدار شدن چین و چروک‌های صورت با افزایش سن طبیعی است، آفتاب مستقیم می‌تواند روند پیری پوست و ظاهر شدن این خطوط را سرعت ببخشد. به طور مثال چین‌ و چروک های پنجه کلاغی در افرادی که از عینک آفتابی استفاده نمی‌کنند، بیشتر است. این خطوط در دو طرف چشم‌ها ظاهر می‌شوند و ناشی از نازک کردن پلک‌ها برای محافظت از چشم در برابر آفتاب هستند.

برای بهبود چین و چروک‌های صورت می‌توانیم از روش‌های درمانی مختلفی استفاده کنیم که تعدادی را در زیر مشاهده می فرمایید:

  • تزریق ژل یا تزریق چربی
  • تزریق بوتاکس
  • میکرودرم ابریژن یا هیدرودرم
  • آر اف فراکشنال یا آر اف کونتراج

2. ملاسما و لک‌های پوستی دیگر

اگر صورت شما مدام در معرض آفتاب مستقیم باشد، ممکن است لک‌های تیره‌ قهوه‌ای رنگ و کوچکی روی آن ایجاد شود. این لک‌ها بیشتر روی صورت و دستان دیده می‌شوند. برای پیشگیری از این لک‌ها، راه های مراقبت از پوست صورت را جدی بگیرید، مانند : ضد آفتاب، البسه مناسب و پناه بردن به سایه!

برای درمان لک‌های پوستی می‌توانیم از روش‌های زیر استفاده کنیم:

  • لایه ‌برداری و استفاده از کرم‌های روشن کننده
  • لیزر CO2 فرکشنال
  • لیزرهای Q-switch
  • لیزرهای اربیوم یاگ (Er:YAG)
  • میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن یک روش کم تهاجمی است که برای تجدید رنگ و بافت کلی پوست استفاده می شود. این می تواند ظاهر آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک، خطوط ریز، لکه های ناشی از افزایش سن، اسکار آکنه، ملاسما و سایر نگرانی ها و شرایط مربوط به پوست را بهبود بخشد.

عملکرد میکرودرم ابریژن:

در این روش از یک اپلیکاتور مخصوص با سطح ساینده استفاده می شود تا لایه بیرونی ضخیم پوست را به آرامی ساب بزند تا آن را جوان کند.

یک تکنیک دیگر میکرودرم ابریژن ، ذرات ریز اکسید آلومینیوم یا بی کربنات سدیم را با مکش اسپری می کند تا نتیجه مشابه استفاده از سطح ساینده را به دست آورد.

میکرودرم ابریژن برای چه کسانی مناسب است؟

میکرودرم ابریژن یک روش بی خطر برای اکثر انواع پوست و رنگ ها در نظر گرفته می شود. اگر افراد دارای مشکلات پوستی زیر باشند، ممکن است این روش را انجام دهند:

  • خطوط ظریف و چین و چروک
  • هایپرپیگمانتاسیون، لکه های پیری و لکه های قهوه ای
  • منافذ بزرگ و جوش های سر سیاه
  • آکنه و اسکار آکنه
  • استرچ مارک(ترکهای پوستی)
  • رنگ پوست کدر
  • رنگ و بافت ناهموار پوست
  • ملاسما
  • آسیب خورشید

 هزینه میکرودرم ابریژن چقدر است؟

قیمت میکرودرم ابریژن روی پوست به عوامل زیادی بستگی دارد و این قیمت گذاری معمولا باید بعد از مشاهده پوست و معاینه توسط متخصص مربوطه انجام شود. بعد از معاینه این که چند جلسه نیاز به درمان است و چه مقدار کار میکرودرم باید زمان ببرد مشخص می شود. این که عمق کار باید زیاد باشد یا کم و اصلا آیا نیاز به میکرودرم ابریژن است یا کارهای درمانی دیگر همه این ها بعد از مراجعه و مشاوره باید تعیین شود.

بسته به کلینیک یا سالنی که شما می روید ممکن است قیمت ها متغیر باشند ولی روی هم رفته قیمت هایی که در این زمینه معمولا توسط کلینیک ها یا سالن ها گرفته می شود میانگین بین ۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در هر جلسه می باشد.

میکرودرم ابریژن یک عمل زیبایی است. بیمه درمانی معمولاً هزینه را پوشش نمی دهد.

باید و نباید های قبل از انجام میکرودرم ابریژن

ممکن است به شما گفته شود که حدود یک هفته قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کرم های برنزه کننده و اپیلاسیون خودداری کنید. همچنین ممکن است به شما توصیه شود که استفاده از کرم ها و ماسک های لایه بردار را تقریباً 3 روز قبل از درمان متوقف کنید.

قبل از شروع عمل، هرگونه آرایش را پاک کرده و صورت خود را تمیز کنید.

میکرودرم ابریژن چگونه کار می کند؟

میکرودرم ابریژن یک روش در مطب است که معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. این معمولاً توسط یک متخصص مراقبت از پوست مجاز انجام می شود، که ممکن است تحت نظارت یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی باشد یا نباشد. این بستگی به منطقه ای دارد که در آن زندگی می کنید.

برای میکرودرم ابریژن نیازی به استفاده از بیهوشی یا بی حس کننده نیست.

در طول قرار ملاقاتتان، روی یک صندلی دراز می‌نشینید. اپراتور از یک دستگاه دستی استفاده می کند تا به آرامی ذرات معدنی را اسپری کند یا لایه بیرونی پوست را در نواحی مورد نظر بسابد . در پایان درمان، یک مرطوب کننده و همچنین ضد آفتاب به پوست شما زده می شود.

میکرودرم ابریژن اولین بار در سال 1996 توسط سازمان غذا و دارو تایید شد و از آن زمان تاکنون صدها دستگاه میکرودرم ابریژن تولید شده است.

بر اساس دستگاه خاص مورد استفاده، چند روش مختلف برای انجام این روش وجود دارد:

1.هندپیس با نوک الماس

یک هندپیس با نوک الماس برای لایه برداری ملایم سلول های مرده در پوست شما طراحی شده است. در عین حال بلافاصله سلول های مرده را مکش می کند.

عمق لایه برداری ممکن است تحت تأثیر فشار اعمال شده بر روی هندپیس و همچنین مدت زمان باقی ماندن مکش روی پوست باشد. این نوع اپلیکاتور میکرودرم ابریژن عموماً در نواحی حساس تر صورت مانند نزدیک چشم استفاده می شود.

2.میکرودرم ابریژن کریستالی

میکرودرم ابریژن کریستال از یک هندپیس ساطع کننده کریستال استفاده می کند تا به آرامی روی کریستال های ریز اسپری شود تا لایه های بیرونی پوست از بین برود. مانند هندپیس نوک الماس، سلول های مرده پوست فورا ساکشن می شوند.

انواع مختلف کریستال هایی که ممکن است مورد استفاده قرار گیرند عبارتند از اکسید آلومینیوم و بی کربنات سدیم.

3.هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن روش جدیدتری است. این شامل ترکیب لایه برداری بدون کریستال و تزریق محصولات به پوست است. این فرآیند تولید کلاژن را تحریک می کند و جریان خون را به پوست شما به حداکثر می رساند.

عوارض میکرودرم ابریژن

عوارض جانبی میکرودرم ابریژن شامل حساسیت خفیف، تورم و قرمزی است. اینها معمولاً ظرف چند ساعت پس از درمان از بین می روند.

توصیه می شود که از یک مرطوب کننده برای به حداقل رساندن خشکی و پوسته پوسته شدن پوست استفاده کنید. کبودی جزئی نیز ممکن است رخ دهد. این بیشتر به دلیل فرآیند ساکشن در طول درمان ایجاد می شود.

برای مشاهده و کسب اطلاعات از برندهای معتبر و مختلف و همچنین استعلام قیمت محصولات مراقبت از پوست می توانید به سایت ما به آدرس www.irictajhiz.com مراجعه نمایید.