رپورتاژ آگهی


خانم ها در سنین مختلف باید آزمایش ها و چکاپ هلی مختلف را برای اطلاع از سلامت جسمی خود انجام دهند. در واقع بعضی از آزمایش ها به دلیل حساسیت بالایی که دارند باید توسط بهترین متخصصان در بهترین آزمایشگاه ها انجام شوند. به عنوان مثال تست پاپ اسمیر یکی از آزمایش های مخصوص و مختص به خانم ها است که باید توسط بهترین متخصصان زنان در بهترین آزمایشگاه ها با استفاده از مجهزترین تجهیزات آزمایشگاهی انجام بگیرد. این آزمایش برای شناسایی سرطان دهانه رحم است و بهترین راه برای پیشگیری و درمان زودرس این بیماری می باشد.

آزمایش و چکاپ دوره‌ای برای بانوان ضروری است. این آزمایش ها باید در دوره زمانی مشخص انجام بگیرد. لذا بانوان برای اطلاع از سلامت جسمانی خود همواره باید به سراغ افرادی بروند که تخصص بسیار زیادی در این زمینه دارند. همانطور که می دانید انجام آزمایش های زنانه اهمیت بسیار بالایی دارد. نکته مهمی که در این زمینه مد نظر قرار می گیرد این است که بانوان برای انجام آزمایشات دوره‌ای خود حتماً باید به سراغ آزمایشگاه هایی بروند که از لحاظ گوناگون ویژگی های منحصر به فردی دارند.

در حقیقت بهترین آزمایشگاه در شمال تهران به دلیل اینکه از مجهزترین دستگاه ها برای انجام آزمایشات استفاده می‌ کند میزان خطا در جواب آزمایش ها بسیار کم است. بعضی از آزمایشگاه ها از دستگاه های قدیمی و غیر مجهز استفاده می‌ کنند به همین علت ممکن است در جواب آزمایشات خطا باشد و عوارض روحی و روانی بسیار زیادی برای خانم ها در پی داشته باشد. لذا برای جلوگیری از بروز بیماری و شناسایی زودرس بیماری و اطلاع از سلامت جسمانی بدن بهتر است همواره به سراغ آزمایشگاه هایی بروید که آزمایش چکاپ خانم ها را با استفاده از افراد متخصص و دستگاه‌های مجهز انجام دهند.

در واقع همه خانم ها در هر رده سنی که هستند برای اطلاع از وضعیت سلامتی خود باید آزمایش چکاپ خانم ها را به صورت ماهانه و سالانه و یا هر چند سال یکبار انجام دهند. لذا توصیه می شود برای تشخیص به موقع بیماری و درمان آسان تر آن از انجام آزمایش های غربالگری و معاینات فیزیکی غافل نشوید و آزمایش و چکاپ به خانم ها را به هیچ عنوان عقب نیندازید و در سر فرصت در زمان مناسب به سراغ انجام آزمایش مختص به زنان بروید.

بهترین آزمایشگاه در شمال تهران

آزمایش چکاپ با خانم ها شامل چه آزمایش هایی می شود؟

آزمایش چکاپ خانم ها اهمیت بسیار زیادی دارد در این مقاله به معرفی این آزمایشات می پردازیم.

  1. آزمایش پاپ اسمیر
  2. آزمایش بررسی هورمون های جنسی
  3. آزمایش تشخیص سرطان تخمدان
  4. آزمایش اس بی سی
  5. آزمایش چربی خون
  6. آزمایش قند خون
  7. آزمایش خون مخفی در مدفوع
  8. تست های کبدی
  9. پرولاکتین آزمایش های هورمون های جنسی زنان
  10. آرتریت روماتوئید
  11. آزمایش کلسیم و ویتامین دی ۳
  12. معاینه بدنی
  13. غربالگری سرطان پستان
  14. غربالگری فشار خون
  15. معاینه چشم
  16. ماموگرافی
  17. بررسی های پوستی
  18. تست شنوایی
  19. تست تراکم استخوان
  20. آزمایش دیابت
  21. آزمایش ویتامین

تمام بانوان از سن ۲۰ سال تا به بالا باید آزمایش و چکاپ خانم ها را انجام دهند. در حقیقت تمام آزمایش ها و چکاپ ها و غربالگری هایی که انجام می‌ گیرد برای حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری و تشخیص بیماری های مزمن است. آزمایش پاپ اسمیر برای بانوان ۲۰ تا ۳۰ ساله و بعضی دیگر برای بانوان ۴۰ تا ۶۰ سال است. در حقیقت همه آزمایش هایی که به صورت دوره‌ای انجام می دهید را باید برای اطلاع از سلامت جسمانی خود همیشه انجام دهید.

به عنوان مثال غربالگری فشار خون یکی از آزمایش های بسیار مهم می باشد که برای جلوگیری از فشار خون بالا و تشخیص به موقع آن انجام می گیرد و یا تست پاپ اسمیر یکی از آزمایش های مختص زنان است که باید انجام بگیرد. آزمایشگاه در شمال تهران این آزمایش ها را با کیفیت بسیار بالایی برای شما عزیزان ارائه می دهد. لذا شما برای انجام آزمایش ها و چکاپ های دوره‌ای بهتر است به سراغ آزمایشگاه های معتبر بروید‌. آزمایشگاه نارون یکی از آزمایشگاه هایی می باشد که در نیاوران قرار دارد. این آزمایشگاه تمام خدمات را با کیفیت بسیار بالا برای مراجعه کنندگان ارائه می دهد.

در حقیقت شما می توانید برای رزرو نوبت با شماره تماس: تماس بگیرید و به صورت غیر حضوری نوبت اخذ کنید و یا می توانید با مراجعه حضوری به آدرس: برای آزمایشات خود نوبت رزرو کنید. با تشخیص به موقع بیماری می توانید به سادگی در کمترین زمان بیماری را درمان کنید. اما اگر آزمایش چکاپ خانم ها را به صورت دوره ای انجام نداده‌اید بهتر است با خواندن این مطلب تلنگری بهتان وارد شود و شروع به انجام آزمایش های پاپ اسمیر کنید.

آزمایش چکاپ خانم ها

در دوران بارداری چه آزمایش هایی باید انجام شود؟

آزمایشات دوران بارداری برای سلامت مادر و جنین انجام می شود. همانطور که می دانید اگر مادر سلامتی جسمانی نداشته باشد جنین در معرض خطر است. به همین جهت برای اطلاع از سلامت جسمانی مادر حتماً باید آزمایش هایی انجام شود. نکته دیگری که باید مدنظر قرار گرفته شود این است که در هر دوران مادر باید از سلامت جنین اطلاع حاصل کند و در صورت بروز مشکل سریع در کمترین زمان مشکل را از بین ببرد.

اولین آزمایش که برای بررسی سلامت مادر انجام می شود آزمایش خون و ادرار است. در واقع نمونه خون و ادرار را برای بررسی شمارش گلبول ها و کم خونی و برای اطلاع از دیابت و دیابت دوران بارداری و کم کاری و یا پرکاری دیابت و همچنین برای اطلاع از عفونت ادراری و تست کومبس مستقیم و تعیین گروه خون پدر و همچنین اطلاع از بیماری های آمیزشی و هپاتیت و ایدز انجام می گیرد. آزمایش دیگری که در دوران بارداری انجام می شود سونوگرافی است که با تجویز پزشک انجام می گیرد.

در حقیقت سونوگرافی اول در هفته ۱۱ تا سیزدهم بارداری انجام می گیرد. سونوگرافی دوم از هفته ۱۶ تا پایان هفته ۱۸ بارداری انجام می شود. سونوگرافی سوم در هفته ۳۱ تا ۳۴ بارداری برای اطلاع از وضعیت رشد جنین و نمایش جنین و وضعیت جفت و ناهنجاری‌ها و همچنین میزان مایع آمنیوتیک انجام می گیرد. آزمایش دیگری که برای دوران بارداری وجود دارد آزمایش غربالگری دیابت بارداری است. در آزمایشگاه در شمال تهران آزمایش غربالگری دیابت بارداری در هفته ۲۴ تا ۲۸ بارداری انجام می شود.

این آزمایش را به دو روش انجام می گیرد که روش اول تست گلوکز است. آزمایش دیگر که در آزمایشگاه درمناطق شمال تهران انجام می شود آزمایش نقض مادرزادی جنین است. این آزمایش اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که در آن ژنتیکی و نقص های مادرزادی در جنین مورد بررسی قرار می گیرد. آزمایش های دیگری که در دوران بارداری انجام می‌ گیرد غربالگری سه ماهه اول و غربالگری یکپارچه و غربالگری سه ماه دوم است. آزمایش های دیگری نظیر نمونه‌ برداری از پرزهای جفتی و آمنیوسنتز از آزمایش‌های هستند که برای تشخیص نقص های مادرزادی و کروموزومی بررسی می شود.

آزمایش و تست پاپ اسمیر

تست پاپ اسمیر چیست و چگونه انجام می شود؟

تست پاپ اسمیر از جمله آزمایش های بانوان می باشد که سلول های های جمع آوری شده از دهانه رحم را آزمایش می‌ کنند. در واقع برای تشخیص زودهنگام بیماری سرطان دهانه رحم این تست انجام می‌ شود. بانوان باید به صورت دوره ای برای اطلاع از سلامت جسمانی خود و تشخیص زودهنگام بیماری این تست را انجام دهند. این آزمایش برای بانوان بین ۲۱ تا ۶۵ سال را می‌ گیرد و آن دسته از بانوانی که رابطه جنسی ندارند نیاز به انجام آزمایش پاپ اسمیر نخواهد داشت. اما بانوان بالای ۲۱ سال در صورت داشتن رابطه جنسی هر سه سال یکبار باید آزمایش پاپ اسمیر را بدهند. بانوان ۳۰ تا ۶۵ سال هم هر سه تا پنج سال یکبار باید آزمایش پاپ اسمیر بدهند. البته بانوانی که بالای ۶۵ سال هستند با مشورت پزشکان دیگر نیازی به انجام آزمایش های پاپ اسمیر نخواهند داشت.

برای انجام تست پاپ اسمیر از روش‌های گوناگونی استفاده می‌ کنند. این روش‌ها شامل روش مستقیم است که همان روش سنتی می باشد. در واقع در این روش به وسیله برس مخصوص سلول های دهانه رحم را جمع‌ آوری می‌ کنند و آن را بر روی اسلایدر پخش می کنند. سپس به بررسی میکروسکوپی می پردازند. روش دیگر روش آزمایش پاپ تین پرپ است. این روش بهتر از روش‌ قبلی است. زیرا دقت و حساسیت بالاتری دارد. در واقع در این روش سلول های دهانه رحم به مانند روش قبلی جمع می شود و آن را بر روی یک محلول نگهدارنده منتقل می کنند و سپس آزمایش می کنند. در حقیقت این آزمایش‌ها توسط دستگاه های مخصوص انجام می شود.

نکته مهم این است که انجام تست های پاپ اسمیر برای بانوان اهمیت بسیار بالایی دارد. چراکه می‌ توانند در صورت بروز بیماری از رشد آن پیشگیری کنند و در کم ترین زمان شروع به درمان بیماری کنند. آزمایش پاپ اسمیر آزمایش غربالگری است که توصیه می‌ شود بانوان به طور مرتب آن را انجام دهند. آزمایشگاه نارون انواع آزمایش های مربوط بانوان را با استفاده از مجهزترین دستگاه انجام می دهد. لذا به شما پیشنهاد می شود که اگر قصد انجام آزمایش پاپ اسمیر و سایر آزمایش های دیگر را دارید حتما به آزمایشگاه های معتبر مراجعه نمایید.