رپورتاژ آگهی


بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یا سفید کردن دندان با استفاده از مواد شیمیایی که پر اکسید هیدروژن نام دارد انجام می‌گردد و کارکرد اصلی این مواد سفید کردن دندان است. دلایل بسیاری وجود دارد که دندان‌ها با مرور زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند. کشیدن سیگار، افزایش سن و همچنین عوامل ژنتیکی منجر می‌گردد که دندان ها به مرور از حالت سفیدی خارج شده و تغییر رنگ ‌دهند.

امروزه افراد بیش از پیش علاقه مند به زیبایی ظاهر و چهره خود هستند که رسیدگی به دندان از این قاعده مثتثنی نیست. از این رو بسیاری از دندان پزشکان و جراحان، سفید کردن دندان را در دستور کار خود قرار داده و به افرادی که تمایل به ایمپلنت و یا کامپوزیت ندارند، بلچینگ را پیشنهاد می‌دهند. مرکز ایمپلنت دندان ایمپلنتیا واقع در ولنجک به طور تخصصی برای این کار ساخته شده است، این کلینیک دندانپزشکی با داشتن کادری مجرب می‌تواند دندانتان را سفید کرده و لبخندی زیبا به شما هدیه دهند.

مواد بلیچینگ به ساختار کریستالی دندان رسوب کرده و رنگ دانه‌های رسوب کرده در بین هرم‌های مینائی را اکسید می‌کنند. با گذشت زمان این مواد اکسید کننده بلیچینگ به لایه‌های زیرین مینای دندان نفوذ کرده و رنگ دندان را روشن‌تر و سفیدتر می‌کند.

انواع بلیچینگ

دو نوع بلیچینگ وجود دارد که نوع اول آن بلچینگ دندان خانگی (هوم بلیچینگ) و دیگری بلیچینگ دندان در مطب (آفیس بلیچینگ) است. خب همان طور که واضح است بلیچینگ دندان در منزل، با استفاده از کیت بلیچینگ دندان که توسط پزشک تهیه شده، انجام و به شما تحویل داده می‌شود تا بتوانید در خانه  مراقبت لازم را انجام دهید. بلچینگ دندان در مطب هم توسط پزشک، با غلظت بالا ولی کوتاه مدت انجام می‌گردد.

بلیچینگ دندان در خانه

روش بلیچینگ در خانه به این صورت است که دندان پزشک برای ساخت یک تری متناسب با اندازه دندانتان، قالب گیری کرده و سپس به همراه ژل سفید کننده دندان به شما می‌دهد تا سایر اقدامات و نگه داری‌ها را در منزل انجام دهید.

مراحل بلیچینگ دندان در خانه

اگر کار بلیچینگ  دندان را در خانه انجام می‌دهید بهتر است به ترتیب موارد گفته شده در پایین عمل کنید.

  1. ژل بلیچینگ دندان را با استفاده از قطره چکان در داخل قالب دندان که توسط پزشک از قبل درست شده است بچکانید.
  2. به کمک همان قطره چکان، ژل را در داخل قالب یا همان تری پخش کنید.
  3. بهتر است تری یا قالب دندان را به مدت 15 دقیقه در داخل دندان نگه دارید زیرا بیشتر از یک ربع هم تاثیری نخواهد داشت.
  4. ممکن است مقداری ژل از قالب بیرون بزند که در این صورت بهتر است آن را پاک کنید.
  5. بعد از اتمام این کار قالب و ژل را در محیطی خنک جهت استفاده مجدد نگه دارید.

معمولا پزشکان هر دو روش بلیچینگ را با هم موثر می‌دانند و بهتر است هم در مطب توسط پزشک انجام شود و هم برای داشتن اثری طولانی‌تر در منزل به طور منظم و مطابق توصیه‌های پزشک انجام گیرد.

افرادی که علاقه مند به بلیچینگ دندان هستند می‌توانند جهت انجام مشاوره رایگان و تخصصی با شماره تماس مرکز تخصصی دندان ایمپلنتیا (02126354980) تماس حاصل نمایند تا بتوانند تصمیم درستی بگیرند.

ماندگاری بلیچینگ

در پاسخ به این سوال که بلیچینگ دندان چقد دوام دارد، باید گفت که در واقعیت بلیچینگ دندان تا حدود زیادی به نحوه مراقبت فرد، بهداشت دندان او و عادات غذایی بستگی دارد زیرا بلیچینگ دندان باید به صورت مرتب در خانه انجام شود تا سفید بماند. نکته دیگر اینکه خوردن غذاهای حاوی رنگ از جمله نوشابه، قهوه و همچنین مصرف سیگار و قلیون موجب تغییر رنگ دندان می‌شود لذا بهتر است از خوردن آن در این دوره پرهیز کنید.

قبل از بلیچینگ دندان باید چیکار کرد؟

بهتر است قبل از بلیچینگ، دندان‌های پوسیده را درمان و جرم گیری را انجام دهید تا نتیجه مطلوب‌تری حاصل شود. همچنین این را هم بدانید که بلیچینگ بر روی دندان‌های پرشده، روکش دار، لمینت و دندان‌هایی که از ریشه زرد هستند تاثیری ندارد.

جهت مشاهده نمونه کار بلیچینگ و طرح لبخند وارد صفحه نمونه کار بلیچینگ ایمپلنتیا شوید.

عوارض بلیچینگ دندان

تاکنون موردی در خصوص عوارض بلیچینگ دندان مشاهده نشده است، جز حساس شدن دندان که آن هم با خمیر دندان ضد حساسیت قابل درمان است. این حساسیت هم بسته به متفاوت بودن سیستم بدنی افراد یکسان نیست به طوری که برخی افراد ممکن است هیچ گونه حساسیتی را حس نکنند.

کدام روش بلیچینگ دندان بهتر است؟

همانطور که واضح است بهتر است که بلیچینگ دندان اول در مطب توسط پزشک قالب گیری و انجام شود و سپس برای طولانی بودن این اثر در خانه از روش‌های نگه داری و مراقبت از دندان و کیت بلیچینگ خانگی استفاده شود.

هزینه بلیچینگ دندان

هزینه بلیچینگ دندان با توجه به روشی که برای این کار انتخاب می‌کنید متفاوت است اما آنچه که اهمیت دارد این است که هزینه بلیچینگ دندان در مقایسه با لمینت و کامپوزیت کمتر بوده و عوارض بسیار کمتری هم دارد لذا توصیه ما برای سفید کردن دندان مراجعه به مرکز تخصصی ایمپلنتیا و انجام بلیچینگ دندان است زیرا این مرکز دارای تخصص و تجربه کافی بوده و مواد به کار رفته در آن نیز همگی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

بلیچینگ دندان چند جلسه طول می‌کشد؟

تمامی افراد بالای 18 سال مجاز به سفید کردن دندان به هر دو روش در خانه و یا در مطب هستند و تعداد جلسات آن هم به این صورت است که معمولا طی یک جلسه یک ساعته قابل حل است مگر اینکه دندان بیمار دچار مشکلاتی از جمله لک یا جرم باشد که در درجه اول بهتر است این مشکلات حل بشود.

شما می‌توانید قبل از انجام بلیچینگ دندان با متخصصان و پزشکان در مرکز ایمپلنتیا واقع در ولنجک تهران مشاوره رایگان و تخصصی داشته باشید و درصورت مثبت بودن نتیجه از طریق شماره تماس‌ها نوبت گرفته و لبخندی زیبا را به خودتان هدیه کنید.

خدمات کلینیک دندانپزشکی ایمپلنتیا بسیار متنوع و با کیفیت بوده و همواره سعی در جلب رضایت و بهبود سلامت دندان بیماران را دارد. لذا افرادی که به دنبال یه مرکز‌ حرفه‌ای برای انجام ایمپلنت، لمینت، کامپوزیت، جراحی فک و صورت و ترمیم تخصصی دندان هستند پیشنهاد می‌کنیم که حتما به این مرکز مراجعه کرده و از خدمات آن به همراه مشاوره تخصصی و رایگان بهره مند شوند.