رپورتاژ آگهی


امروزه بحث پوست و مراقب از آن بین افراد جامعه به بحثی مهم و حیاتی تبدیل شده است زیرا اکثر افراد فهمیده اند که این موضوع چقدر میتواند در زندگی اجتماعی آن‌ها تاثیرگذار باشد. احتمالا شما هم اصطلاحات زیادی در این حوزه شنیده اید، اگر در مورد پاکسازی پوست و فیشیال از افراد مختلف نظرخواهی کنید، به احتمال زیاد اکثر آن‌ها این دو را راهی برای شادابی و طراوت پوست دانسته و تفاوت بین این دو را ندانند، بعضی از افراد نیز فکر میکنند فرایند فیشیال فقط هزینه اضافی بوده و نوعی اسم گذاری برای دریافت هزینه بیشتر است. این افراد معتقدند که با انجام پاکسازی نیز میتوانند به نتیجه‌ای مشابه نتیجه فیشیال برسند. اما در حقیقت این افراد اشتباه میکنند و در مورد فیشیال تنها اسم آن را شنیده اند زیرا این دو مورد کاملا با هم متفاوت هستند. ما امروز و در این مقاله قصد داریم با ارائه دلایلی کاملا منطقی این مسئله را بررسی کنیم و علاوه بر توضیح کامل این دو فرایند، متوجه تفاوت میان پاکسازی پوست و فیشیال نیز شویم، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فیشیال به چه معناست؟

در واقع فیشیال پوست نوعی فرایند درمانی و نوعی پاکسازی است که از آن جهت شادابی، طراوت و کاهش سرعت روند پیر شدن پوست استفاده میشود. این فرایند شامل مراحلی است مانند: بخور، ماسک، لایه برداری، ماساژ و پاکسازی. به بیانی عامیانه تر فیشیال پوست انجام مراحلیست جهت بهبود ظاهر و آرامش بیشتر پوست. در این نوع درمان نیازی به محصولات خاص وجود ندارد و در صورتی که این فرایند با دقت انجام شود نتایج به دست آمده رضایت بخش خواهد بود.

https://mayaskincare.ir/facial/

پاکسازی پوست به چه معناست؟

به احتمال زیاد خیلی از شماها تا به حال یک بار هم که شده پاکسازی پوست را انجام داده اید. پاکسازی پوست نیز نتایجی شبیه به نتایج فیشیال داشته و فرایندی است که با انجام دادن آن پوست‌های مرده و باکتری‌های روی پوست از بین میروند و پوست حالتی شاداب به خود میگیرد. گرچه این فرایند برای پوست بسیار مفید است، اما این روش تفاوت هایی با فیشیال پوست دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

https://mayaskincare.ir/skin-cleaning/

آیا میتوان گفت فیشیال پوست همان پاکسازی پوست است؟

فرایند فیشیال و پاکسازی پوست بسیار به هم شبیه‌اند و میتوان گفت که در پاکسازی پوست و فیشیال از مراحل و محصولات نسبتا مشابهی بهره برده میشود اما این دو با هم یکی نیستند! پس بسیار مهم است که در هنگام انجام فیشیال از فرایند آن اطلاعات کاملی داشته باشید زیرا در بعضی سالن‌ها به اسم فیشیال پاکسازی پوست انجام میشود و بعضا افراد هزینه های بیشتری به عنوان فیشیال پرداخت میکنند در حالی که صرفا پاکسازی پوست انجام داده اند.

عموما پاکسازی پوست برای از بین بردن جوش‌ها، سلول‌های مرده و اضافه و آلودگی‌ها استفاده میشود اما پوست در فرایند فیشیال به شکلی عمیق تر پاکسازی میشود که حتی در بعضی کلینیک‌ها برای انجام این فرایند از دستگاه های مخصوصی بهره برده میشود. همچنین در فرایند فیشال، بعد از پاکسازی پوست از ماسک‌های آرام‌بخش و بخورهایی جهت از بین بردن جوش‌های سر سیاه و آرامش پوست استفاده میشود.

موارد تفاوت میان پاکسازی و فیشیال پوست چیست؟

برای اینکه بهتر درک کنید، این دو موضوع چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند، چند مورد از اساسی ترین نکات این دو فرایند را برایتان شرح داده‌ایم:

  • عموما هزینه پاکسازی پوست، کمتر از فیشیال است زیرا در پاکسازی پوست تنها از یک ماسک استفاده میشود و این در حالیست که در فیشیال از ماسک‌های مختلف، ماساژ و دستگاه بهره برده میشود.
  • پاکسازی میبایست هر دو هفته تکرار شود اما فیشیال به این شکل نبوده و بین هر دو مرحله یک و نیم الی دو ماه فاصله نیاز است.
  • فیشیال صورت سبب گردش خون بهتر و سلامتی پیشتر پوست صورت شما خواهد شد.
  • نتیجه به دست آمده در فیشیال سریع تر از پاکسازی پوست است.
  • فرایند فیشیال به حدود 2 الی 3 ساعت زمان نیاز دارد در حالی که پاکسازی پوست به زمان نسبتا کمتری نیاز دارد.

اساسی ترین تفاوت بین پاکسازی و فیشیال پوست

میتوان از زمان استفاده از این دو مورد به عنوان اساسی ترین تفاوتشان نام برد و همچنین لازم به ذکر است که پاکسازی پوست یکی از مهم‌ترین درمان های پوست است که پوست را از چین و چروک و پیری به خوبی محافظت میکند و به همین دلیل پاکسازی میبایست هر دو الی سه هفته یکبار انجام شود. اما چون فرایند فیشیال به صورت عمیق تر انجام شده و نتایج بهتر و بیشتری به همراه دارد، نیاز است که هر دوماه یکبار تکرار شود. زمان لازم برای انجام پاکسازی و فیشیال پوست نیز بین 60 تا 90 دقیقه متغیر است.

فیشیال یا پاکسازی؟ کدام بهتر است؟

اگر به دنبال راهی مطمعا و اثربخش برای شفافیت و جوانسازی پوستتان هستید، میتوانید از روش منحصر به فرد فیشیال استفاده کنید، اما به طور کلی هم پاکسازی پوست و هم فیشیال به از بین رفتن لکه ها، جوانسازی و شفافیت کمک کرده و درمانی کم تهاجمی تلقی میشوند. مهم تر از همه این است که میتوان از این درمان‌ها به عنوان روتین و روالی عادی برای نگهداری و مراقب از پوستتان استفاده کنید.

همانطور که پیش تر نیز گفتیم عموم مراحل فیشیال و پاکسازی پوست یکسان است و تفاوت عمده بین آن‌ها در ماساژ صورت فیشیال است اما با این حال میتوان گفت روشی درمانی تر و سریع تر برای از بین بردن عارضه‌ها و مشکلات پوستتان است و عموما پاکسازی پوست در مقابل بسیاری از عارضه‌های پوستی پاسخگو نبوده و یا پاسخ‌دهی کندتری دارد.

پس در صورتی که هر دو گزینه پیش رویتان باشد، احتمالا فیشیال گزینه مناسب تری خواهد بود!

نتیجه نهایی

طی سال‌های اخیر مردان و زنان زیادی به فکر سلامت پوست خود افتاده و اهمیت زیادی به زیبایی و شادابی آن میدهند، این باور که پوست سالم نشانه از سلامت جسمی است بین افراد زیادی نفوذ کرده است و از طرفی دیگر پوست شاداب در برخوردهای اجتماعی نقش مهمی را ایفا میکند و به همین دلیل نیز افراد زیادی برای سلامت و جوانسازی پوستشان تلاش میکنند. ما در این مقاله به بررسی جداگانه پاکسازی پوست و فیشیال و همچنین تفاوت‌های میان این دو پرداختیم و متوجه شدیم که این دو روش نقش مهمی در شادابی پوست ایفا کرده و گزینه‌های مناسبی جهت روتین پوستی هستند. همیشه بهترین‌ها را برای خود و پوستتان بخواهید.