کیک های اسفنجی و شیفون یکی از پرکاربرد ترین کیک ها در صنعت شیرینی و کیک می باشد زیرا کیک های ساده ی هستند که پایه اولیه کیک های تولد و خامه کشی یا تزیین های فوندانت می باشند که پف بسیار خوبی دارند و به دلیل بافت نرمی که دارند برای تهیه کیک های خامه ای بسیار مناسب هستند و شما می توانید این کیک ها را داخل قالب های گرد در سایز دلخواه تهیه کنید و در فر یا قابلمه بپزید و بعد از پخت کیک را به صورت لایه ای برش بزنید و وسط هر لایه را می توانید بنا به ذائقه خود از خامه یا گاناش شکلاتی استفاده کنید و کیک ها را خامه کشی کنید و بعد 1 ساعت استراحت دهید و مجدد یک لایه خامه روی کیک بکشید و به دلخواه تزیین کنید و یا حتی می توانید این کیک ها را به صورت ساده نیز سرو کنید. امروز سه نوع از محبوب ترین کیک ها را به شما آموزش خواهید داد که عبارت است از کیک اسفنجی ساده، کیک اسفنجی شکلاتی، کیک شیفون همراه ما باشید.

کیک اسفنجی ساده با پف زیاد

کیک اسفنجی ساده با پف زیاد

کیک اسفنجی ساده یکی از کیک های بسیار پرکاربرد است که شما می توانید داخل قالب گرد یا میان تهیه تهیه کنید و به دلخواه تزیین کنید. این کیک بافت بسیار نرمی دارد و در تهیه آن از شیر یا روغن استفاده نمی شود و با چند قلم مواد ساده و در دسترس شما می توانید این کیک را در منزل تهیه کنید و با سس های شکلاتی یا خامه قنادی تزیین کنید. اما برای آموزش طرزتهیه کیک اسفنجی به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

 

کیک اسفنجی شکلاتی ساده

کیک اسفنجی شکلاتی ساده

کیک اسفنجی شکلاتی یکی از کیک های محبوب طرفدران طعم شکلات است که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید و به دلخواه برش بزنید و خامه کشی کنید و یا می توانید سس شکلاتی را بزنید تا فرم بگیرید و روی کیک را با آن بپوشانید و برای تولد و مهمانی ها خود سرو کنید. اما برای مشاهده دستور تهیه کیک اسفنجی شکلاتی به سایت پارسی دی مراجعه کنید.

 

کیک شیفون نرم و پنبه ای

کیک شیفون نرم و پنبه ای

کیک شیفون یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده و نرم می باشد که به دلیل لطیف بودن به این اسم مشهور شده است. شما می توانید کیک شیفون را برای مهمانی و تولد های خود تهیه کنید و فرق این کیک با نوع اسفنجی در استفاده روغن مایع می باشد ولی هر دو طعم و بافت عالی دارند. اما برای مشاهده دستور تهیه کیک شیفون به سایت آلامتو مراجعه کنید.