رپورتاژ آگهی


اجاره تجهیزات پزشکی و اجاره دستگاه اکسیژن ساز

اجاره ابزار و وسایل پزشکی و اجاره دستگاه اکسیژن‌ساز یکی از کارهایی است که امروز در بسیاری از شهرها متقاضی این هستند.. در سال های گذشته با توجه به زیاد شدن حجم ترافیک و آلودگی زیاد آب و هوا، ممنوعیت رفت و آمد یکسری افراد خاص به خصوص بیماران تنفسی هم افزایش پیدا کرده است به همین خاطر است که خدمات پرستاری افراد خاص مانند افراد سالمند در خانه، تزریقات در منزل و اجاره دستگاه اکسیژن‌ساز و … زیاد شده است.

در ادامه این مقاله با مزیت های اجاره دستگاه‌ های اکسیژن‌ساز، قیمت اجاره، کارایی و بقیه مواردی که باید زمان استفاده از این تجهیزات اطلاع داشته باشید صحبت می‌کنیم. آرین طب یکی از شرکت های با سابقه درخشان است که در زمینه پرستاری و اجاره تجهیزات پزشکی در منزل فعالیت می‌کند.

دستگاه اکسیژن‌ساز چیست؟

این دستگاه یکی از ابزار بسیار مهم در زمینه تنفس بیماران است که به افرادی که بیماری ریوی و قلبی دارند کمک زیادی می‌کند. این دستگاه اکسیژن زیادتری از فضای اطراف خود می‌گیرد. همین طور در سال‌های اخیر با توجه به فراگیرشدن ویروس کرونا ضرورت بیماران تنفسی و کسانی که درگیر این ویروس هستند به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز به حد زیاد افزایش پیدا نمود.

دستگاه اکسیژن ساز برعکس کپسول اکسیژن به یک مولد بیرون مانند کپسول  نیازی ندارد و به صورت اتومات از هوای اتاق اکسیژن تمیزی که بیمار به آن نیاز دارد را تولید خواهد کرد. به همین خاطر خیلی پرطرفدار است و در بیمارستان‌ها هم از آن استفاده می‌کنند.

عملکرد دستگاه‌های اکسیژن‌ساز

چنانچه که اشاره شد دستگاه‌های اکسیژن‌ساز هوای تمیزی را از اطراف فرد دریافت نموده و بعد از آن با از بین بردن نیتروژن، دی اکسید کربن و بقیه گازهایی که داخل هوا اکسیژن غنی گردیده و خالص را بیرون می‌کند.

به دلیل این که این اکسیژن درست شده خلوص زیادی دارد و خیلی از عناصر و آلودگی‌های مضر آن برداشته شده است به وسیله دستگاه تنفسی شخص بیمار سازگاری زیادی خواهد داشت و تنفس ساده‌تر  انجام می‌گیرد. همین طور این دستگاه‌ها عموما مقدار خلوص اکسیژنی را که درست می‌شود را هم نشان می‌دهد و دغدغه‌ها به خاطر کمبود یا افراط اکسیژن را نابود خواهد کرد چراکه به سادگی قابل تنظیم می‌باشد.

انواع اکسیژن‌سازها

هر کسی با توجه به بیماری و نیازی که به اکسیژن دارد باید دستگاههای اکسیژن‌سازی که مناسب او است را تهیه نماید. این دستگاه‌ها با قابلیت های متفاوتی ساخته شده و اصطلاحا مقدار تولید سه، پنج، شش، هفت یا ده لیتر اکسیژن در دقیقه را دارند.

دستگاه های اکسیژن‌ساز در دو مدل وجود دارد که عبارتند از:

دستگاه جریان مداوم: دستگاهای جریان مداوم به شکل چرخه‌ای و ثابت هوا را از فضای اطراف می‌گیرد و تا مقدار سه لیتر اکسیژن را در دقیقه به مریض می‌دهد.

دستگاه جریان متناوب: دستگاه‌هایی که دارای جریان متناوب هستند فقط زمانی آغاز به کار می‌کند که مریض دم را انجام دهد و به این شکل می‌تواند در دقیقه تا شش لیتر اکسیژن به مریض بدهد.

در یک تقسیم دیگر دستگاه‌ها به دو نوع ثابت و قابل حمل وجوود دارند.

اکسیژن‌ساز ثابت: این مدل از دستگاه‌ها عمدتا به وسیله برق کار می‌کند و برای استفاده کردن حتما باید به پریز برق وصل کنیم به همین خاطر امکان شارژ یا حمل را نخواهد داشت اما برای آسانی در استفاده عموما زیر آن‌ها چهار چرخ قرار داده شده است. پیشنهاد می‌شود کسانی که مقدار اکسیژن آن‌ها خیلی پایین می‌باشد باید از این دستگاه استفاده نمایند چرا که قابلیت ساخت اکسیژن آن خیلی زیاد است و سایز خوبی برای استفاده در خانه دارد.

مزایا استفاده و اجاره دستگاه‌های اکسیژن‌ساز

در خیلی از موارد مثل داخل بیمارستان فقط به خاطر مشکلات تنفسی که دلیل آن کمبود اکسیژن یا کم بودن سطح اکسیژن خون است این هزینه های زیادی برای مریض و خانواده او دارد‌ و علاوه بر این امکان دارد مریض شرایط خوبی برای بودن در بیمارستان نداشته باشد یا فرایند درمان کمبود اکسیژن او طول بکشد.

در این موارد شخص می‌تواند بعد از گرفتن تجویز پزشک به سادگی با موسسه ای که خدمات پرستاری در منزل را ارائه می‌کند تماس گرفته و بعد از مشاوره کردن با کارشناسان و انتخاب نمودن دستگاه اکسیژن‌سازی که مورد نیاز بیمار است را با قیمت مناسب اجاره نموده یا خریداری کنید.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم همه نکاتی که برای اجاره دستگاه اکسیژن‌ساز نیاز است را بیان نمودیم. دقت داشته باشید که بالا بودن یا پایین بودن اکسیژن داخل بدن هر یک از خطرات مخصوص به خود را دارد بنابراین بدون تجویز پزشک اقدام به فراهم کردن دستگاه اکسیژن‌ساز نکنید. متخصصان آرین طب آماده پاسخ دهی و مشاوره در رابطه با اجاره و تهیه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز می‌باشند تا به شما عزیزان در این موضوع کمک کنند بهترین دستگاه‌ها را با مناسب‌ترین قیمت از آرین طب تهیه کنید.