رپورتاژ آگهی


Shape1

وینک (WIN) یک اکوسیستم بازی مبتنی بر بلاک چین است که اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است. توکن وینک (WIN) هم با استاندارد TRC10 و هم BEP2 صادر می‌شود. این دو توکن به ترتیب در بلاک چین‌های ترون و بایننس ساخته شده‌اند. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد پروژه وینک بدانید را به شما ارائه خواهم داد.

وینک ((WINk چیست؟

WINk خود را به‌عنوان یک بلاک‌چین گیم و یک پلتفرم اجتماعی معرفی می‌کند که در آن کاربران می‌توانند در چندین اکوسیستم بلاک چینی سپرده‌گذاری (استیک) کنند.

این پلتفرم دارای یک اکوسیستم گیم منحصربه‌فرد، با توکنومیک نوآورانه و همچنین مکانیسم‌های تشویقی دیگری که قصد دارند WINk را به یک پلتفرم پرطرفدار تبدیل کنند، می‌باشد.

این پلتفرم علاوه بر ارائه یک تجربه بازی ویدئویی عالی به کاربران، به گونه‌ای ساخته شده است که توسعه‌دهندگان بتوانند به راحتی اپلیکیشن‌های جدیدی بسازند و مشارکت و پذیرش کاربران را تشویق کنند.

توکن‌ WIN به ارزش کل 6 میلیون دلار عرضه خواهد داشت و به‌عنوان توکن‌های BEP2 در زنجیره بایننس (Binance Chain) و توکن‌های TRC-20 در زنجیره ترون (Tron) منتشر می‌شوند که آنها را به اولین پلتفرم مبتنی بر ترون تبدیل می‌کند.

 

ویژگی‌های وینک

WINk از تغییر نام تجاری TRONbet متولد شد که اولین برنامه غیرمتمرکزی بود که روی ترون راه اندازی شد. از آن زمان این پروژه رشد کرده و به بزرگ‌ترین دی اپ (dApp) از نظر شمار کاربران و حجم تراکنش تبدیل شده است.

مشارکت استراتژیک با ترون، به WINk مزیت قابل توجهی در اکوسیستم بازی‌های ویدئویی می‌دهد. امکان ساخت پروژه‌های کاملاً جدید با استفاده از APIها و ابزارهای برنامه نویسی که توسط تیم WINk ایجاد شده‌اند، نیز روی این پلتفرم وجود دارد.

درست است که برخی از WINk به عنوان یک پلتفرم قمار انتقاد کرده‌اند، اما برنامه‌هایی برای ارائه وام‌های خرد، استیبل کوین‌ها، توکن‌های اوراق بهادار و کانال‌های پرداخت جدید نیز در این پلتفرم وجود دارد. به طور خلاصه، WINk قصد دارد به یک قطب جذاب برای محصولات مالی غیرمتمرکز تبدیل شود.

Shape2

مزایای کاربران وینک

تیم WINk کاربران را هسته اصلی پلتفرم می‌داند و هر دی اپی (dapp) که به پلتفرم متصل می‌شود، بخشی از درآمد خود را از طریق مکانیزم رین دراپ (RainDrop) با کاربران به اشتراک می‌گذارد.

مبلغ دریافتی توسط کاربران متناسب با تعداد WIN است که آنها برای سپرده‌گذاری (استیکینگ) انتخاب می‌کنند. RainDrop هر روز به کاربرانی که سپرده یا استیک دارند پاداش پرداخت می‌کند و پرداخت ها به صورت TRX خواهد بود.

علاوه بر سپرده‌گذاری، توکن‌های WIN نیز برای مشارکت در مدیریت پلت فرم ضروری هستند. به این ترتیب کاربران فقط بازیکن نیستند، بلکه اعضای فعال جامعه نیز هستند. این به پلت فرم اجازه می‌دهد تا در پاسخ به نیازها و خواسته‌های کاربران توسعه پیدا کند.

انتظار می‌رود کسانی که WINرا سپرده‌گذاری می‌کنند، بسته به نحوه ساخت دی اپ، در آینده نیز مزایای بیشتری دریافت کنند. این مزایا ممکن است به شکل پرداخت‌های بزرگ‌تر، افزایش نرخ استخراج یا صرفاً تخفیف مستقیم باشد.

همه اینها به کاربران اجازه می‌دهد تا کنترل دارایی‌های خود را حفظ کنند و در عین حال عضو انجمن شوند و به طور بالقوه بسته به تعداد توکن‌های استیک شده خود درآمد کسب کنند.

نقشه راه وینک

با توجه به اینکه پلتفرم وینک میزبان برنامه ترون بت TRONbet)) و تقریباً ده ها بازی دیگر است، نقشه راه آن نسبتاً تهاجمی است. بدیهی است که این تیم می‌داند چه می‌خواهد، کاربران چه می‌خواهند و چه مدت طول می‌کشد تا قابلیت‌های جدید را به پلتفرم اضافه کنند.

در سه ماهه سوم سال 2019، نه تنها شاهد تغییر نام تجاری به WINk، بلکه راه اندازی بازی پوکر و شرط‌بندی ورزشی بودیم. تمرکز دیگر این تیم بر روی پلتفرم‌های بلاک چین (BTC، ETH، LTC)، انتشار یک سیستم سلسله مراتبی برای پاداش‌ها و مشوق‌های کاربران است.

در سه ماهه چهارم سال 2019، پلتفرم‌های بلاک‌چین اضافی وارد شده، dApp‌های بیشتری اضافه می‌شوند، بهبودهایی در سیستم سلسله مراتبی بر اساس بازخورد کاربران و راه‌اندازی صندوق اکوسیستم انجام می‌شود.

در آغاز سال 2020، این تیم استیبل کوین‌ها را به پلتفرم خود اضافه کرد، یک SDK و API برای این پلتفرم منتشر کرد و پلتفرم آزاد را راه اندازی کند. آنها همچنین به دنبال همکاری‌های های بزرگی هستند که تا پایان سال 2022 ادامه خواهد داشت. از جمله با باشگاه‌های فوتبال اروپایی. فروشگاه dApp آن نیز باید تا آن زمان آماده راه اندازی شود و جذب کاربران از طریق مرورگر اپرا و بیت تورنت نیز آغاز خواهد شد.

Shape3

تیم وینک WINk

از آنجایی که وینک یک پلتفرم غیرمتمرکز است، منطقی است که تیم آن نیز غیرمتمرکز باشد، که همینطور هم است. اعضای این پلتفرم در سراسر جهان قرار دارند.

در مجموع، تیم WINk دارای چندین دهه تجربه بازی و همچنین چندین دهه تجربه بلاک چین است. عامل اتحاد اعضای تیم، اشتیاق آنها به ترکیب بلاک چین و بازی است و اینکه چگونه می‌تواند صنعت بازی را متحول کند.

از سال 2017، زمانی که پتانسیل بیت کوین و سایر پروژه‌های بلاک چین توجه بنیانگذاران را به خود جلب کرد، وینک در حال پیشرفت بوده است. زمانی شروع شد که اعضای اصلی تیم پروژه‌های قبلی خود را ترک کردند و شروع به بررسی نحوه ادغام فناوری‌های بلاک چین و بازی کردند.

هدف نهایی تیم وینک ایجاد انقلابی در بازی‌های ویدئویی و همچنین سلطه بر این فضا با بهترین و کاربرپسندترین پلتفرم گیمینگ است.

 

توکن WIN

999 میلیارد توکن WIN وجود خواهد داشت و آنها را فقط می‌توان از طریق IES یا از طریق بازارهای ثانویه، ایردراپ و رویدادهای تبلیغاتی دریافت کرد.

سقف فروش توکن‌ WIN 6 میلیون دلار است. همچنین لازم به ذکر است که قیمت بر اساس کوچک‌ترین واحد اندازه‌گیری BTC و تقریباً معادل 1 ساتوشی است.

راه دیگر برای دریافت آسان توکن‌های WIN از طریق ایردراپ خواهد بود. 5 درصد از کل عرضه WIN به ایردراپ اختصاص داده است. اولین ایردراپ در آگوست 2019 اتفاق افتاد و توکن‌های WIN به دارندگان توکن‌های TRX، BTT و ANTE/WIN ارسال شد.

 

نتیجه‌گیری

نمی‌توان انکار کرد که وینک WINk یک تیم قوی دارد و با یک محصول قوی و اثبات شده در TRONbet شروع به کار کرده است. با تجربه‌ای که تیم‌های توسعه و بازاریابی به این پروژه آورده‌اند، می‌توان به موفقیت این پروژه در آینده بسیار امیدوار بود.

پلتفرم WINk همچنین به کامیونیتی ترون و در نهایت به کامیونیتی 300 میلیونی قدرتمند بیت تورنت دسترسی خواهد داشت. وقتی این دسترسی را با یک پلتفرم قوی ترکیب کنید، نتیجه محتمل آن سلطه بر بازار خواهد بود.

البته، فضای بازی بلاک چین کاملاً جدید است، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی کرد که چه تحولاتی ممکن است جایگاه WINk را به عنوان یک رهبر از بین ببرد. اگر پلتفرم پیشروی ثابتی داشته باشد، قیمت ارز دیجیتال وینک (WIN) می‌تواند بسیار افزایش پیدا کند، به خصوص اگر کاربران آن‌ را استیک کنند.