رپورتاژ آگهی


اهمیت دستگاه ها و تجهیزات  فیزیوتراپی در ارتقاء سلامت

یکی از بخش های بسیار مهم در حوزه سلامت فیزیوتراپی است که این علم با بهره گیری از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و کاربرد و تکنیک ها و تمرینات خاص با تکیه بر علومی همچون فیزیولوژی، پاتوفیزیولوژی، آناتومی عضلات و مفاصل و سایر علوم مانند حرکت شناسی و .. در درمان بسیاری از بیماری ها و اختلالات عصبی- اسکلتی- عضلانی  و انواع دردها می پردازد و مهمترین هدفی که دارد، ارتقای سلامت، بهبود کیفیت زندگی و افزایش عملکرد افراد است. یکی از دستگاه های بسیار مهم و حیاتی در این بخش دستگاه بیوفیدبک است که به معرفی مشخصه های بارز آن و نقشی که در ارتقا سلامت افراد بیمار ایفا می کند می پردازیم.

 

اهمیت و نقش دستگاه بیوفیدبک در درمان مشکلات عضلانی و استخوانی

یکی از دستگاه های بسیار پرکاربرد و مهم در علم فیزیوتراپی، دستگاه بیوفیدبک است که در درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات عضلانی و اسکلتی مانند اختلال مفصل گیجگاهی،  تقویت عضلات ضعیف و بی اختیاری ادرار و … کمک شایانی می کند. قبل از بررسی به اهمیت و جایگاه این دستگاه در حوزه سلامت و علوم فیزیوتراپی ضروری است به معرفی این دستگاه پرداخته شود. دستگاه بیوفیدبک یکی از روش های درمانی غیر دارویی است که پزشک برای برخی از بیماران تجویز می کند و از این دستگاه برای درمان بسیاری از بیماری ها مانند فلج اعصاب، کنترل بسیاری از بی اختیاری ها، مشکلات حسی و حرکتی، بازتوانی پس از سکته ها کمک می کند. با استفاده از دستگاه بیوفیدبک به بیماران آموزش داده می شود که عملکرد بدن خود را با ذهن کنترل کنند.

دستگاه بیوفیدبک

معرفی مشخصه های بارز دستگاه بیوفیدبک

با توجه به نقش پررنگ این دستگاه در بخش فیزیوتراپی، کاربرد و اهمیت بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده است و همین امر سبب شده که با پیشرفت علم روز به روز این دستگاه ها با نسخه های جدید روانه  بازار پزشکی شوند و در هر مرحله ارتقا یافته تر شوند. اهمیت و محبوبیت و معروفیت این دستگاه در ارتقا سلامت و درمان بسیاری از بیماری ها سبب تنوع آن شده است به گونه ای که مدل های متنوعی از این دستگاه ها موجود می باشند که مهمترین مشخصه های بارز دستگاه  eWave 2 (بیوفیدبک/نوروفیدبک ۲ کاناله دارند عبارتند از

  • داده‌برداری بسیار دقیق
  • مجهز بودن این دستگاه به سنسورهای دما، فشار، تنفس و مقاومت پوست
  • قابلیت ثبت EXG قلب، مغز، چشم  و عضله به صورت ترکیبی
  • مجهز به نرم‌افزارهای دقیق و قدرتمند در جهت  آنالیز  و ثبت داده
  • توانایی ثبت همزمان  ۲ کانال سیگنال‌های مغز، قلب، عضله
  • طراحی زیبا و منحصر به فرد
  • به دلیل وزن بسیار سبک، قابل حمل است و  راه‌اندازی سریع و آسان دارد
  • مجهز به باطری ایزوله و قابل شارژ و … تنها بخشی از مهمترین مشخصه های بارز این دستگاه پیشرفته است هر چند که ویژگی های این دستگاه بسیار فراتر از موارد گفته شده است اما در این مقاله سعی بر آن شده که به معرفی مهمترین مشخصه های آن پرداخته شود.

بیوفیدبک

 

نکات بسیار مهم در خرید دستگاه بیوفیدبک

با توجه به اهمیت این دستگاه و ارتباط آن  با  مهمترین عضوهای بدن ضروری است در خرید آن نکات بسیار مهمی در نظر گرفته شود و مراکز فیزیوتراپی هایی که قصد خرید اینگونه دستگاه ها را دارند باید از مراکز معتبر که به صورت کاملا تخصصی به فروش این محصولات می پردازند خرید صورت گیرد. یکی از مراکز مطرح و معتبر که به صورت تخصصی فروش بسیاری از تجهیزات و دستگاه های پزشکی را انجام می دهند شرکت کاردان تجهیز  https://kardantajhiz.comاست که یکی از شرکت های وارد کننده دستگاه بیوفیدبک است و مهمترین مشخصه های بارز این شرکت بهره گیری از مشاورین ارشد،  مجهز به تکنولوژی و دانش فنی،  سیستم های مهندسی و تحقیق و توسعه و .. است که در ارتقا سلامت خوش درخشیده و با فروش محصولات اصل و با کیفیت توانسته رضایت مشتری ها را داشته باشد.

مهمترین رسالت این شرکت هدیه دادن سلامت به افراد بیمار و افرادی که داری مشکلات اسکلتی ، عضلانی و … هستند و جلب رضایت مشتری است که خوشبختانه خوش درخشیده است و مناسب ترین دستگاه ها را با هزینه به صرفه به فروش می رساند. این شرکت هر ساله با واردات تجهیزات متنوع در بخش پزشکی کمک شایانی در ارتقا سلامت ایفا می کند. ارائه خدمات پس از فروش این اطمینان خاطر را برای خریداران ایجاد می کند که با آسودگی خاطر به خرید این محصول بپردازند. در مورد قیمت این محصول با توجه به وارداتی بودن آن نمی توان قیمت ثابتی را برای آن ذکر کرد زیرا فاکتورهای زیادی بر روی قیمت دستگاه بیوفیدبک تاثیر گذار است و با توجه به شرایط تحریم اعمال شده بر کشور و ناپایداری بازار ارز و بسیاری از موارد دیگر و …. قیمت این دستگاه هم با افزایش قیمت مواجه شده است هر چند که این شرکت منصفانه ترین قیمت را برای فروش این دستگاه در نظر گرفته است.

 

 

نتیجه گیری

ورود تجهیزات پیشرفته در علم پزشکی و فیزیوتراپی و … توانسته  نقش مهمی را در درمان بسیاری از مشکلات و بیماری ها  ایفا کند. در بخش فیزیوتراپی یکی از پرکاربردترین و شناخته ترین دستگاه ها، دستگاه بیوفیدبک است و بسیاری از بیماران و افرادی که از مشکلات اسکلتی، عضلانی و .. رنج می برند با استفاده از این دستگاه ها و علم پزشکی توانسته اند سلامتی خود را به دست بیاورند اما با توجه به نقش حیاتی این دستگاه ضروری است که خرید این دستگاه از مراکز معتبر صورت گیرد که شرکت کاردان تجهیز در  زمینه واردات این دستگاه توانسته کمک شایانی در ارتقاء سلامت کشور کند.

از مهمترین مشخصه های این دستگاه می توان به مجهز بودن دستگاه با سنسورهای دما، فشار، تنفس و … طراحی زیبا و منحصر به فرد، وزن کم و قابلیت حمل و نقل آسان، راه اندازی سریع و آسان و … اشاره کرد که این شرکت با ارائه خدمات پس از فروش و جهت سهولت در خرید و فروش، خرید دستگاه بیوفیدبک را در دستور کار خود قرار داده و می توان با اطمینان خاطر و بدون اتلاف در وقت و زمان و .. این دستگاه را سفارش داد.

 

دستگاه بیوفیدبک تکنیک ذهنی