رپورتاژ آگهی


مشاوره رابطه جنسی و نکاتی که باید بدانید!

مشاوره جنسی یا سکس تراپی نوعی روان درمانی است که به افراد کمک می کند تا چالش های جنسی خود را شناسایی کرده و از آن عبور کنند و رضایت جنسی خود را بهبود بخشند.

مشاوره جنسی  برای هر زوجی که می خواهد لذت در رابطه جنسی را بهبود بخشد مفید باشد. که می تواند به ویژه برای کسانی که با کمبود برانگیختگی، مقاربت دردناک ، ناتوانی در رسیدن به ارگاسم یا سایر اختلالات جنسی مشکل دارند مفید باشد.

مشاوره جنسی به هر دو طرف رابطه نیاز ندارد. برخی از افراد ممکن است از جلسات مشاوره فردی سود ببرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است مشاوره جنسی زوجین را مفیدتر بدانند.

این مقاله به این موضوع می پردازد که چه زمانی به مشاوره رابطه جنسی نیاز است، چه چیزی در طول جلسات مشاوره بیان می شود و چگونه یک درمانگر جنسی واجد شرایط را پیدا کنید. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مشاوره جنسی چیست؟

مشاوره جنسی نوعی گفتگو درمانی است که برای کمک به افراد و زوج هایی که مشکلاتی را برای دستیابی به رضایت جنسی تجربه می کنند طراحی شده است.

عوامل فیزیکی، روانی و عاطفی همگی می توانند باعث ایجاد چالش های جنسی شوند. هدف یک مشاور درمانگر جنسی کمک به فرد یا زوج است تا به این مسائل رسیدگی کند و زندگی جنسی رضایت‌بخش‌تری داشته باشد.

نکته ای که باید بدانید این است که مشاوره جنسی شامل تماس جنسی بین مراجع و درمانگر نیست.

مشاوره رابطه جنسی چگونه کار می کند؟

مانند هر روان درمانی، سکس تراپی شامل صحبت کردن در مورد مسائل مهم جنسی است.

به طور کلی، درمانگر جنسی درباره هر تجربه، احساسات و نگرانی‌هایی که ممکن است به نارضایتی جنسی و چالش‌های مراجع کمک کند، بحث می‌کنند. آنها همچنین بر روی مکانیسم های مقابله ای کار خواهند کرد تا به آنها کمک کند تا زندگی جنسی رضایت بخش تری داشته باشند.

درمانگرهای جنسی ممکن است به مراجعان خود “تکالیف” بدهند. که البته بسته به هر فرد یا زوج می تواند متفاوت باشد. این تمرین ها شامل نکاتی برای افزایش آموزش روابط جنسی و بهبود ارتباطات بین شرکا طراحی شده اند. مشاوران جنسی نیز ممکن است آزمایشات جنسی را تعیین کنند و تکالیف خود را بر روی موضوعات خاصی متمرکز کنند.

اگر مشاوران مشکوک باشند که یک نگرانی فیزیکی در پشت چالش های جنسی وجود دارد، درمانگر ممکن است مراجع را به یک پزشک ارجاع دهد. به نوبه خود، پزشک و مشاور درمانگر ممکن است با هم همکاری کنند تا به مشکل فیزیکی رسیدگی کنند و در عین حال مراجع را به سمت رسیدن به اهداف جنسی خود راهنمایی کنند.

فواید جلسات مشاوره رابطه جنسی

فواید جلسات مشاوره رابطه جنسی

رابطه جنسی می تواند به افراد و زوج ها کمک کند تا:

  • درک واقع بینانه از رابطه جنسی و لذت بیشتری تجربه کنند
  • شناسایی و رسیدگی به علل زمینه ای مسائل جنسی
  • رشد کنند و ارتباط جنسی عمیق تری با خود و شریک زندگی خود حفظ کنند

اگر در روابط زناشویی خود دچار مشکل هستید، میتوانید از خدمات مشاوره جنسی تلفنی و آنلاین استفاده کنید.

چه زمانی به مشاوره سکس تراپی نیاز است؟

افرادی که اختلال عملکرد جنسی را تجربه می کنند ممکن است از جمله افرادی باشند که می توانند بیشترین سود را از مشاوره جنسی ببرند.

اختلال عملکرد جنسی ساده شده یک اصطلاح کلی برای مشکلات مکرر مختلف مرتبط با رابطه جنسی است و شامل موارد زیر است:

  • تاخیر در انزال
  • اختلال نعوظ
  • اختلال میل جنسی کم‌فعال مردانه
  • انزال زودرس
  • اختلال ارگاسم زنان
  • اختلال علاقه/برانگیختگی جنسی زنان
  • درد تناسلی لگنی/اختلال دخول
  • اختلال عملکرد جنسی ناشی از مواد/دارو
  • سایر اختلالات جنسی مشخص شده
  • اختلال عملکرد جنسی نامشخص

این اختلالات می تواند باعث عدم علاقه به رابطه جنسی، اعتماد به نفس پایین، اضطراب عملکرد جنسی ، مقاربت دردناک و ناتوانی در برانگیختگی یا رسیدن به ارگاسم شود که به طور جدی بر توانایی فرد برای لذت بردن از یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش تأثیر می گذارد.

اختلال عملکرد جنسی می تواند دلایل فیزیکی یا روانی داشته باشد. گاهی اوقات، با سابقه سوء استفاده همراه است.

چه زمانی به مشاوره سکس تراپی نیاز است؟

ضربه های جنسی

آسیب های جنسی می تواند به ویژه در علاقه یا توانایی فرد برای لذت بردن از صمیمیت و رابطه جنسی اختلال ایجاد کند.

تحقیقات نشان می دهد که مشاوره جنسی ممکن است به افرادی که سابقه آسیب جنسی دارند کمک کند. مثلا،ترکیب کردن درمان مبتنی بر تروما با تکنیک‌های مثبت جنسی ممکن است در کمک به فرد برای رفع اختلال عملکرد جنسی مربوط به تروما مؤثرتر از استفاده از آن باشد.درمان مبتنی بر تروما به تنهایی. این مطالعات کوچک اما امیدوارکننده هستند.

با این حال، همانطور که برخی از محققان خاطرنشان می کنند، برخی از افراد با سابقه ترومای جنسی ممکن است قبل از اینکه آماده کشف میل و رضایت جنسی در رابطه جنسی باشند، ممکن است به مشاوره فردی برای حل مسائل دیگر نیاز داشته باشند.

از مشاور جنسی چه انتظاری باید داشت

احتمالا از اینکه بخواهید در رابطه با مسائل زندگی زناشویی خود و به خصوص موضوعات مربوط به روابط جنسی با یک مشاور صحبت کنید، احساس راحتی نداشته باشیداما به هیچ عنوان جای نگرانی نیست. چرا که مشاور درمانگر این موارد را از قبل پیش بینی کرده است و با سوالات ساده آشنایی با شما شروع می کند.

شما می توانید انتظار داشته باشید که در مورد موارد زیر بحث کنید:

  • سلامتی
  • آموزش جنسی
  • پس زمینه جنسی
  • باورها و عقاید در مورد رابطه جنسی
  • چالش های خاص با رابطه جنسی

درمانگر جنسی از طریق گفتگو درمانی با فرد یا زوج در مورد نگرانی ها و چالش های خاص آنها کار خواهد کرد. دفعات و طول جلسات درمانی به مراجع و چالش ها و نیازها بستگی دارد.

درمانگر جنسی نمی تواند:

  • طرف هایی را انتخاب کنید یا سعی کند کسی را به انجام کاری متقاعد کند
  • اینکه از کسی بخواهد لباسش را در بیاورد!
  • آموزش روابط جنسی در مطب!

توجه داشته باشید که نتیجه جلسات مشاوران جنسی برای همه یکسان نیست. سازگاری برای درمان موفقیت آمیز مهم است. اگر کسی با مشاور خود احساس راحتی نمی کند، ممکن است بخواهد متخصص دیگری را در نظر بگیرد.

رابطه جنسی زوجین

رابطه جنسی زوجین زمانی است که هر دو شریک جنسی در جلسات درمانی شرکت می کنند.

برای برخی افراد، شرکت در جلسات جنسی درمانی به تنهایی کافی است. برای دیگران، حضور هر دو شریک برای ایجاد ارتباطات قوی تر و بهبود رضایت مفیدتر است.

در برخی موارد، مشاور ممکن است بتواند به زوج کمک کند تا تعیین کنند که آیا جلسات انفرادی، جلسات زوجی یا ترکیبی از هر دو مطلوب‌ترین هستند.

کلام آخر

هدف مشاوره جنسی فراهم کردن فضایی راحت و دلگرم کننده برای افراد است تا با خیال راحت در مورد چالش های خود برای دستیابی به یک زندگی جنسی سالم و رضایت بخش صحبت کنند.

هر کسی می تواند از مشاوره جنسی سود ببرد – به ویژه افرادی که با چالش های جنسی و نارضایتی از زندگی جنسی خود روبرو هستند.

برخی از افراد از جلسات جنسی درمانی فردی سود می برند در حالی که برخی دیگر رابطه جنسی زوجین را مفیدتر می دانند.