رپورتاژ آگهی


با توجه به نیازی که اکنون برای پیشبرد اهداف کاری در هر حوزه‌ای احساس می‌شود، طراحی سایت ضروری است. طراحی سایت پزشکی نیز برای پزشکانی که در حوزه‌های مختلف پزشکی، دندانپزشکی، زیبایی و … فعالیت می‌کنند ضرورت دارد؛ زیرا از این طریق می‌توانند دسترسی بیشتری با مخاطبان، به‌خصوص بیماران خود داشته و اطلاعات علمی و پزشکی بسیاری را با آن‌ها در میان بگذارند. هنگامی که صحبت از طراحی سایت پزشکی به میان می‌آید، منظور ما طراحی سایتی است که بتواند فعال باشد و به بازدهی برسد که این امر به چند موضوع مختلف از جمله طراحی اصولی سایت، محتوای دقیق و علمی به صورت‌های مختلف و همچنین سئو سایت بستگی دارد. چنین سایتی می‌تواند در رشد کسب‌وکار تاثیر مهمی داشته باشد. ما در این مطلب قصد داریم ضمن پرداختن به ویژگی‌هایی که در طراحی سایت پزشکی باید به آن توجه شود، به مزایای داشتن سایت اشاره کنیم.

طراحی سایت پزشکی

وب سایت پزشکی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای همگی ما بارها پیش آمده که با داشتن یک بیماری و یا حالات جدیدی از درد و مشکل که برایمان به وجود آمده، به گوگل و یا سایر موتورهای جستجو مراجعه کرده‌ و با جستجوی سایت پزشکان، از مطالب مرتبط با بیماری خود بهره‌ گرفته‌ایم، یا با در میان گذاشتن سوال خود به صورت آنلاین در سایت پزشک مورد نظر، راهنمایی‌های لازم را دریافت کرده‌ایم؛ بنابراین پر واضح است که با اینترنتی شدن همگی کسب‌وکارها، نیاز است که پزشکان نیز با هر تخصصی که دارند به فکر طراحی سایت پزشکی باشند.

  • درج اطلاعات تماس و آدرس دقیق در سایت

امروزه بسیاری از پزشکان، درمانگاه‌ها، بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها با طراحی سایت پزشکی، تلاش می‌کنند خدمات خود را به شکلی ساده و قابل دسترس در اختیار مشتریان قرار دهند؛ بنابراین ضروری است که در این وب سایت‌ها مواردی همچون آدرس، شماره تماس، روزها و ساعات خدمات‌رسانی، لیست پزشکانی که در بیمارستان و یا درمانگاه به خدمات‌رسانی مشغولند، ذکر شود.

  • ارائه محتوای علمی، دقیق و کاربردی

طراحی سایت پزشکی باید به گونه‌ای انجام شود که در آن بتوان اطلاعات دقیق و درست علمی را تا جایی که می‌توان با مخاطبان به اشتراک گذاشت؛ زیرا سایت، تنها با محتوای صحیح می‌تواند خود را مطرح نماید؛ همچنین لازم است به صورت روتین و دائمی مطالب علمی و متناسب با تخصص پزشک فوق به سایت اضافه شود. در این صورت گوگل متوجه خواهد شد که این سایت رها نشده و هر روز محتوای آن اضافه و به‌روزرسانی می‌شود.

  • امکان تشکیل پرونده پزشکی در سایت

یکی‌دیگر از بخش‌های مهمی که باید در طراحی سایت پزشکی لحاظ شود، آن است که پزشک متخصص بتواند در آن اقدام به تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی برای بیماران خود نماید تا به‌راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشد. به این ترتیب دیگر نیاز نیست منشی و یا دستیاران در میان صدها پرونده پزشکی به دنبال پرونده بیمار مورد نظر باشند.

طراحی سایت پزشکی در سایان

  • طراحی قابلیت نوبت دهی آنلاین

همچنین طراحی بخشی که بیماران بتوانند اقدام به نوبت‌گیری آنلاین کنند، در طراحی سایت پزشکی نیز حائز اهمیت است، زیرا پیش از این و حتی اکنون نیز برای دریافت نوبت از بسیاری پزشکان، لازم است به صورت حضوری مراجعه شود و یا با برقراری تماس تلفنی، اقدام به گرفتن نوبت کرد که این امر متاسفانه کمی وقت‌گیر بوده و اغلب نمی‌توان برای زمانی که نیاز هست، به مطب پزشک مراجعه کرد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر، سایت‌های نوبت‌دهی پزشکان طراحی شده‌اند که با مراجعه به آن‌ها می‌توان از پزشکانی که با این سایت‌ها همکاری دارند، وقت را به صورت آنلاین دریافت کرد. حال اگر چنین امکانی در سایت پزشک متخصص لحاظ شود، نوبت‌گیری آنلاین به سادگی صورت خواهد گرفت. با توجه به این امر شما می‌توانید با طراحی چنین بخش‌هایی در سایت، ضمن ارائه خدمات بهتر به بیماران، شرایط کاری ساده‌تری را نیز برای کادر درمانی خود فراهم نمایید.

  • طراحی بخش رزومه یا درباره ما

موضوع دیگری که در طراحی سایت پزشکی بهتر است در نظر گرفته شود، بخشی برای ارائه رزومه است؛ به این ترتیب پزشکان و متخصصان می‌توانند رزومه خود را در این بخش درج کنند تا بیماران شناخت بهتری از آن‌ها پیدا کرده و متوجه شوند به طور دقیق فعالیت پزشک مورد نظر در چه زمینه‌ای است. این مورد می‌تواند به پزشکان تازه کار بیشتر کمک کرده و با ذکر نوع تخصص، دانشگاه محل تحصیل و … سبب شناخته شدن آن‌ها شود؛ زیرا با سئو کردن این بخش، نام پزشک مورد نظر در لینک‌هایی که در بین موتورهای جستجو پیدا شده، نشان داده می‌شود.

  • طراحی بخش وبلاگ

یکی از بخش‌هایی که وجود آن در سایت می‌تواند به سئوی وب سایت شما کمک بسیاری نماید، طراحی بخش وبلاگ برای سایت است؛ زیرا با کمک کردن به افزایش بازدید سایت سبب می‌شود تا سایت شما با توجه به ترافیک ارگانیکی که برای آن به وجود می‌آید، به‌عنوان یک متخصص در زمینه‌ای که فعالیت دارید متمایز شود.

مزایای داشتن سایت پزشکی

بدون شک در حال حاضر با توجه به توسعه دیجیتال مارکتینگ و تغییرات فراوانی که در نوع و روش کسب‌وکارهای مختلف ایجاد شده، بیشتر کسب‌وکارها به‌خصوص پزشکان متخصص نیازمند به داشتن سایت هستند. از جمله مزایای طراحی سایت پزشکی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اهمیت طراحی سایت پزشکی

  • امکان طراحی اپلیکیشن موبایل

پس از طراحی سایت پزشکی، شما می‌توانید اپلیکیشنی را برای نصب روی موبایل طراحی کنید تا بیماران و مخاطبان شما بتوانند دسترسی ساده‌تری به امکانات فراهم شده داشته باشند.

  • امکان اتصال سایت به شبکه‌های اجتماعی

با طراحی چنین قابلیتی شما می‌توانید مطالبی که روی سایت قرار می‌دهید را به صورت همزمان روی سایر شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک یا تلگرام و .. نیز درج نمایید؛ به این ترتیب شما همواره یک قدم برای بازاریابی محتوایی جلوتر خواهید بود زیرا این امر به صورت خودکار انجام می‌شود.

  • دسترسی بیماران از سرتاسر دنیا

داشتن سایت کمک می‌کند تا نه‌تنها بیماران و مشتریان شهرتان به‌راحتی با شما ارتباط داشته باشند، بلکه بیماران در تمامی کشور و همچنین سایر کشورها نیز با یک جستجوی ساده در گوگل شما را پیدا کرده و با شما ارتباط برقرار نمایند و سوالات پزشکی خود را با پزشک مورد نظرشان در میان بگذارند.

  • هزینه بسیار کم

شاید برخی به این موضوع فکر کنند که طراحی سایت می‌تواند هزینه زیادی را بر دوش آن‌ها بگذارد، اما چنانچه به بازار پر رقابت امروز در هر حوزه‌ای نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که هزینه‌ای که برای طراحی سایت می‌کنید در قبال برداشتی که در آینده ازسایت‌تان خواهید کرد، بسیار ناچیز است.

آژانس دیجیتال مارکتینگ سایان

چنانچه قصد طراحی سایت در هر حوزه‌ای به‌خصوص طراحی سایت پزشکی را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مجموعه‌ای را انتخاب کنید که بتواند از صفر تا صد به شما کمک نماید. آژانس دیجیتال مارکتینگ سایان به آدرس cyandm.com مجموعه‌ای است که می‌تواند نه تنها در حوزه طراحی سایت، بلکه در خصوص دیجیتال مارکتینگ، انجام خدمات سئو و یا ساخت انواع تیزر و … خدماتی که نیاز دارید را به شما ارائه نماید.