رپورتاژ آگهی


تزریق چربی به روش نانوفت چیست ؟

زیبایی یک مفهوم نسبی است که تقریباً همه افراد، به دنبال کسب آن هستند. ممکن است در نقاط جغرافیایی متفاوت جهان، معیار‌های زیبایی حتی در این بخش از زمان نیز یکی نباشند؛ اما قطعاً در بسیاری از آن‌ها، پوستی سالم و صاف، یک ارزش و معیار در زمینه زیبایی به حساب می‌آید. روش‌های زیبایی زیادی توسط علم پزشکی ارائه شده‌اند که می‌توانند بسیاری از نقوص پوستی را رفع کنند. به عنوان مثال اگر شما صورتی باریک، پوستی افتاده و حاوی چین و چروک داشته باشید، احتمالاً تزریق چربی و یا ژل، چاره کار شما خواهد بود.

تزریق چربی یکی از روش‌های پرطرفدار در زمینه زیبایی به حساب می‌آید که در آن چربی بخشی از بدن گرفته شده و به نواحی مورد نیاز به خصوص در صورت، تزریق می‌شود. نوع پیشرفته‌تر این روش، نانوفت نامیده می‌شود که امروزه توسط متخصصین زیبایی، به شدت توصیه می‌شود. از آن‌جایی که نانوفت یک روش تقریباً جدید به حساب می‌آید، آشنایی با آن مسئله مهمی است تا بتوانید با آشنایی کامل در مورد این شیوه و مزایای آن، تصمیم‌گیری قاطعانه‌تری داشته باشید. در ادامه با این شیوه نوین تزریق چربی آشنا خواهید شد.

نانوفت چیست ؟

نانوفت (Nanofat Grafts) یک شیوه جدید در زمینه انتقال چربی بدن و پیوند آن است. در تزریق چربی به روش نانوفت، آن‌چه که به محل مورد نظر تزریق می‌شود، تنها سلول‌های چربی نیستند؛ بلکه محلول تزریقی حاوی چربی به همراه سلول‌های بنیادین بدن فرد است. در این روش نتیجه تزریق پس از گذشت مدتی طولانی مشخص می‌شود و هدف از انجام آن از بین بردن مشکلات پوستی و افزایش کیفیت پوست است. چرا که درحقیقت سلول‌های بنیادین پوست شما را بازسازی می‌کنند. در مباحث زیست‌شناسی و پزشکی، سلول‌های بنیادین، سلول‌هایی از بدن هستند که می‌توانند به هر نوع سلول مورد نیاز بدن، تبدیل شوند.

در حقیقت تمام سلول‌های بدن ما، در نتیجه تقسیمات اولیه سلول‌های بنیادی در دوران جنینی هستند. تبدیل شدن سلول‌های بنیادی به انواع سلول بافت‌های مختلف بدن ممکن است. این یعنی در صورت تزریق چربی به روش نانوفت، با حضور یافتن سلول‌های بنیادی در پوست، تمامی نواقص و مشکلات پوستی شما نظیر لک، کک و مک، تیرگی زیر چشم، اسکار‌های مربوط به زخم، سوختگی و آکنه، چین و چروک و… همگی برطرف خواهند شد. همچنین وجود چربی در این فرآیند باعث حجم‌دهی فوق‌العاده‌ای در محل تزریق نیز خواهد شد.

نانوفت چیست ؟

نحوه برداشت چربی مورد نیاز تزریق چربی به روش نانوفت

در حقیقت مراحل برداشت و تزریق سایر روش‌های تزریق چربی همانند ماکروفت و یا میلی فت را می‌توان با نانوفت یکی دانست. آن‌چه که در اینجا ایجاد تفاوت می‌کند، محتویات محلولی است که در نهایت به بدن فرد تزریق می‌شود که در نانوفت این تنها چربی نیست که انتقال می‌باید، بلکه سلول‌های بنیادی فرد نیز منتقل و تزریق می‌شوند.

همانند سایر روش‌های تزریق چربی، چربی مورد نیاز نانوفت نیز از قسمت‌هایی از بدن که پتانسیل برداشت را داشته باشند، نظیر ران، پهلو و یا شکم برداشت می‌شوند. برداشت چربی از محل مدنظر از طریق بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. پس از آن پزشک از طریق یکی از دو روش لیپوماتیک یا لیپوساکشن، میزان چربی مورد نیاز را تخلیه می‌کند. در این‌ جا چربی استخراج شده باید تصفیه شود. برخلاف سایر روش‌های تزریق، چربی مورد استفاده در نانوفت، از بهترین بخش بافت چربی استخراج می‌شود. به علاوه سلول‌های بنیادی از سایر مایعات بافتی و خون جداسازی می‌شود که این شیوه فرآوری تا به حال، پیشرفته‌ترین و مؤثرترین روش تزریق چربی در سراسر جهان بوده است.

مدت زمان ماندگاری

نانوفت نیز همانند اکثر روش‌های زیبایی، برای همیشه ماندگار نیست و پس از مدتی، از تأثیرات آن کم و کمتر می‌شود و در نهایت باید دوباره ترمیم شود. بسته به بدن فرد، ماندگاری تزریق چربی به روش نانوفت از ۹ تا ۱۸ ماه ممکن است طول بکشد و پس از این مدت، برای از دست ندادن نتایج فوق‌العاده، ترمیم مجدد آن باید صورت بپذیرد.

تزریق چربی به شیوه نانوفت برای چه قسمت‌هایی از بدن صورت می‌گیرد؟

اکثر متقاضیان تزریق چربی نانوفت، جهت تزریق چربی صورت مراجعه می‌کنند؛ اما از آن‌جایی که این روش برعکس روش‌های قدیمی، تنها جهت حجم‌دهی صورت نمی‌پذیرد و تأثیر بسزایی در حل مشکلات پوستی، بازسازی و ترمیم پوست دارد، شما می‌توانید علاوه بر صورت، جهت تزریق چربی به شیوه نانوفت در نواحی دست‌ها، گردن، سینه‌ها و دکلته نیز به پزشکان متخصص مراجعه نمایید.

نحوه تزریق در نانوفت

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد؛، تزریق چربی در نانوفت نیز همانند برداشت آن، تفاوت چندانی با سایر روش‌های تزریق چربی ندارد. محلول فرآوری شده (چربی، سلول‌های بنیادی و فاکتور‌های رشد به صورت تصفیه شده) از طریق سرنگ‌های مخصوص در نقاط مورد نیاز تزریق می‌شوند. سوزن سرنگ بسیار نازک است و به همین دلیل، فرد درد زیادی را متحمل نخواهد شد؛ اما جهت به حداقل رساندن میزان درد، از بی‌حسی موضعی در نواحی تزریق استفاده می‌شود.

تزریق چربی به شیوه نانوفت برای چه قسمت‌هایی از بدن صورت می‌گیرد؟

مزایای نانوفت

  • جوانسازی و لیفت صورت

همان‌طور که می‌دانید با گذشت سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست خواهد داد. این مسئله به دلیل کاهش کلاژن سطح پوست رخ می‌دهد که باعث ایجاد چین و چروک‌هایی بر روی پوست و افتادن آن می‌شود که اصطلاحاً به این وضعیت، پیر شدن پوست گفته می‌شود. سلول‌های بنیادی که از طریق نانوفت منتقل می‌شوند، قابلیت این را دارند که به سلول‌های پوستی‌ جوان تبدیل شوند که قابلیت تولید کلاژن به همراه سایر پروتئین‌های مورد نیاز پوست را دارد هستند. در نتیجه پوست فرد پس از مدتی همانند یک فرد جوان به پوستی صاف، یکدست و باطراوت تبدیل خواهد شد. در واقع نانوفت می‌تواند نتایج انجام تمامی روش‌های زیبایی پوست را به طبیعی‌ترین حالت ممکن برای شما به ارمغان بیاورد و پوستی شاداب، بدون چین و چروک یا مشکلات معمول پوستی را به شما هدیه دهد.

  • عوارض حداقلی

در این روش، چربی و سلول‌های بنیادین مورد نیاز از بدن خود فرد صورت می‌پذیرند. این یعنی بدن او در برابر پذیرفتن این موارد مقاومت نخواهد کرد. در حقیقت تزریق چربی، یک پیوند بافتی به حساب می‌آید. احتمالاً از عوارض سایر پیوند‌ها شنیده‌اید؛ دلیل رخ دادن چندین عوارضی این است که سیستم ایمنی بدن فرد، بافت یا اندام پیوند خورده را یک عامل بیگانه و آسیب‌زا به حساب می‌آورد، در نتیجه به آن حمله می‌کند و درصدد از بین بردن آن برمی‌آید. در روش نانوفت، از آن‌جایی که هم چربی و هم سلول‌های بنیادین از بدن خود فرد تهیه شده‌اند، رخ دادن چنین مشکلاتی دور از انتظار است. مقداری پف یا التهاب پوست طبیعی است که پس یک الی دو هفته برطرف می‌شود و نتیجه نهایی (پس از تقسیم سلولی کافی) پس از حدود ۶ ماه نمایان می‌شود.

تزریق چربی در کلینیک رویان

نانوفت یک روش تقریبا جدید است که باید به خوبی و با دقت بالا انجام بگیرد. به هنگام انتخاب کلینیک زیبایی برای مراجعه باید بسیار محتاط عمل کنید. کلینیک رویان یکی از کلینیک‌های معتبر پوست، مو و زیبایی است که این فرآیند را به بهترین شکل برای شما انجام می‌دهد‌‌. شما می‌توانید جهت تزریق چربی به روش نانوفت، به کلینیک رویان با دستگاه‌های به‌روز، پیشرفته و مطابق با تکنولوژی روز دنیا و پزشکان متخصص و مجرب اعتماد کنید. انجام تمامی خدمات زیبایی پوست و مو با مناسب‌ترین قیمت ممکن در رویان صورت می‌پذیرد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت این کلینیک به نشانی اینترنتی https://royan.clinic/ مراجعه نمایید.